Polska nowość Netfliksa. Chyba nie tak to miało wyglądać
W ostatnich miesiącach Dawid Podsiadło w spektakularny sposób podbił polskie stadiony, a później kina. 18 grudnia dokument mu poświęcony trafił do oferty Netfliksa. Jak się okazało, osiągnąć sukces na platformie streamingowej jest trudniej niż na stadionach czy w kinach.
Dawid Podsiadło pod względem popularności nie ma sobie równych na polskim rynku muzycznym. Artysta zagrał w czerwcu siedem koncertów na wyprzedanych stadionach, które zgromadziły blisko pół miliona widzów. W samym tylko Chorzowie dwudniowe zakończenie trasy oklaskiwało około 200 tys. fanów. Podsiadło wystąpił także w Gdańsku, Wrocławiu oraz Poznaniu.
Przed koncertem organizowane były kameralne spotkania, w których udział można było wylicytować na specjalnych aukcjach. Zebrane w ten sposób niemal 200 tys. złotych zasiliło konto akcji "Pajacyk", Polskiej Akcji Humanitarnej. 23 czerwca artysta odebrał symboliczną nagrodę, pamiątkową płytę za dotychczasowe osiągnięcia. Jego wydawnictwa osiągnęły łączny nakład miliona egzemplarzy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dawid Podsiadło - Dokumentalny | Netflix
Podczas koncertów niemal cały czas towarzyszyły artyście kamery, które rejestrowały wydarzania dziejące się na scenie oraz za scenę. Z nagranego materiału powstał film "Dawid Podsiadło – Dokumentalny", który podbił polskie kina. 3 grudnia multipleksy sieci Helios, Cinema City oraz Multikino w całej Polsce przeżyły prawdziwe oblężenie fanów piosenkarza. W niektórych kinach tego dnia odbyło się blisko dziesięć seansów dokumentu (od godziny 17 do 22), a większość sal była zapełniona po brzegi.
W mediach pojawiła się informacja, że pierwszego dnia po rozpoczęciu sprzedaży biletów wykupiono w kinach ponad 70 tys. miejsc. Wiadomo już wówczas było, że Dawid Podsiadło odniósł w swojej karierze kolejny spektakularny sukces.
Artysta podbił stadiony, kina, a jak poradził sobie na platformie Netfliksa? Okazało się, że w steamingu osiągnąć sukces jest trudniej, głównie zapewne dlatego, że średnia wieku użytkowników platform VOD jest dużo wyższa niż widzów na koncertach Podsiadły czy w kinach. "Dawid Podsiadło – Dokumentalny" pierwszego dnia zameldował się na wysokiej, drugiej pozycji, ale później szybko zaczął "osuwać się" na liście przebojów. W niedzielę sklasyfikowany był już tylko na 5. miejscu. Wielkim hitem Netfliksa się nie stał, ale trochę młodych użytkowników dla platformy zapewne pozyskał.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" opowiadamy o nowości Prime Video, czyli "Gąsce", sprawdzamy, jak prezentuje się "Diuna: Proroctwo" i zachwalamy "Matki Pingwinów". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: