Rasistowska i homofobiczna wpadka Disneya. Firma szybko zareagowała
Na oficjalnym profilu Disneya pojawił się wpis uderzający w społeczeństwo LGBT oraz w osoby o ciemnym kolorze skóry. Pracownik agencji, która współpracuje z firmą nieopacznie polubił post.
Środowisko filmowe powoli wychodzi z kryzysu, który spowodowała pandemia koronawirusa. Firmy producenckie po kilku miesiącach przerwy zaczynają wypuszczać premiery kinowe. Wśród tytułów, które można aktualnie oglądać w kinach pojawiła się "Mulan".
Film zbiera przeciętne recenzje, a w Polsce widzowie wolą oglądać "Pętle" Patryka Vegi niż nową produkcję Disneya.
Są jednak tacy, którym "Mulan" bardzo się podoba, choć powody mogą wzbudzać kontrowersje. Na oficjalnym profilu Disneya na Facebooku pojawił się post zachwalający film. Osoba odpowiedzialna za social media firmy nieopatrznie polubiła wpis, który w ogólnym wydźwięku godził w społeczność LGBT oraz osoby ciemnoskóre.
O całej sytuacji napisał blog "Liczne rany kłute".
Agencja współpracująca z Disneyem zareagowała błyskawicznie. Firma wydała oświadczenie i przekazała pieniądze na rzecz Stowarzyszenia Kampanii Przeciw Homofobii.
"Na profilu Disney Polska na portalu Facebook pojawił się komentarz jednej z użytkowniczek sprzeczny z wartościami prezentowanymi przez The Walt Disney Company, który wyrażał poglądy homofobiczne i rasistowskie. Z przykrością informujemy, że pracownik agencji, który odpowiada za moderację na kanale Disney Polska odpowiedział w nieodpowiedni sposób, sugerując, iż zgadzamy się z autorką komentarza" - czytamy w oświadczeniu (całość poniżej).