''Sponsoring'': Świetne recenzje po francuskiej premierze

„Piękny wizualnie”, „nie pozostawia obojętnym” – tak o „SponsoringuMałgorzaty Szumowskiej pisze prasa nad Sekwaną, po paryskiej premierze filmu. Od 1 lutego nowy film autorki "33 scen z życia" można oglądać na ekranach kin w całej Francji.

Ostatniego dnia stycznia, w wypełnionej po brzegi sali położonego w centrum Paryża kina UGC Les Halles, miała miejsce uroczysta premiera „Sponsoringu”. Na pokazie obecna była Małgorzata Szumowska, której towarzyszyli - grająca główną rolę laureatka Oscara i Cezara Juliette Binoche oraz Andrzej Chyra.

''Sponsoring'': Świetne recenzje po francuskiej premierze
Źródło zdjęć: © Kino Świat

Po skończonej projekcji publiczność nagrodziła twórców długimi brawami, a echa uroczystej premiery natychmiast pojawiły się w francuskiej prasie, która nie szczędzi filmowi ciepłych słów:

„Małgośka Szumowska prowokuje, rozmyślnie drażni i czyni to wszystko z wielkim talentem. „Sponsoring” jest przykładem filmu, który zarówno w formie jak i w treści nie pozostawia obojętnym, a aktorzy są najlepszym na to dowodem. Zwłaszcza Binoche. Aktorka daje z siebie wszystko fizycznie i emocjonalnie, wykazując się ogromnym zaangażowaniem.” - Telerama

„Sponsoring” wyróżnia piękna strona wizualna, która wyklucza dokumentalne podejście, jakiego można było się spodziewać po temacie filmu. (…) Wybitna rola Juliette Binoche oraz sprawne zastosowanie różnych technik montażowych. Największym atutem jest jednak ukazanie mitów narosłych wokół najstarszego zawodu świata z punktu widzenia kobiety.” - Premiere

W „Sponsoringu” Szumowska wnika w fascynujący i zaskakujący świat młodych call girls, ukazując czego pragną kobiety i o czym marzą mężczyźni, a boją się powiedzieć… Główną rolę w filmie zagrała Juliette Binoche, której na planie partnerują polska „eksportowa” aktorka numer jeden – Joanna Kulig (ma już w dorobku role u boku Ethana Hawke’a, Kristin Scott Thomas i Jeremy’ego Rennera), Andrzej Chyra, Krystyna Janda i objawienie francuskiego kina – Anais Demoustier. Obraz zdobył uznanie międzynarodowej publiczności na festiwalu w Toronto, błyskawicznie znajdując dystrybutorów w ponad 30 krajach na całym świecie. Poza Polską i Francją obejrzą go między innymi widzowie z USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Brazylii, Wenezueli, Hongkongu i Korei Południowej.

10 lutego 2012 „Sponsoring” otworzy prestiżową Panoramę Special 62. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie. 17 lutego 2012 film pojawi się w polskich kinach.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)