''W ciemności'': Nominacja do Oscara znakomitą reklamą dla filmu
Nominacja Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej oraz rosnące szanse na Oscara sprawiły, że Polacy tłumnie ruszyli do kin na seanse „W ciemności”.
W czwarty weekend obecności na ekranach film Agnieszki Holland znalazł się na pierwszym miejscu polskiego box office’u, notując aż 40-procentowy wzrost oglądalności. Od dnia premiery – 5 stycznia – polski film nominowany do Oscara obejrzało łącznie 679 983 widzów!
Film „W ciemności” trafił na ekrany polskich kin 5 stycznia 2012. Znakomicie przyjmowany przez widzów i recenzentów obraz, porównywany do „Listy Schindlera” i „Pianisty”, jest m.in. zwycięzcą festiwalu Camerimage, laureatem Nagrody Publiczności Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Mar Del Plata, Nagrody za Najlepszą Reżyserię Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Valladolid czy Nagrody dla Najlepszego Filmu na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym St. Louis. Spotkał się także z entuzjastycznym przyjęciem na prestiżowych festiwalach w Toronto i Telluride.
Najnowsze dzieło autorki „Tajemniczego ogrodu” i nominowanego do Oscara dzieła „Europa, Europa” opowiada poruszającą historię Leopolda Sochy – Polaka ze Lwowa (wybitna rola Roberta Więckiewicza), który za pieniądze pomagał i dawał schronienie ukrywającej się w kanałach grupie uciekinierów z getta. Jednak to, co początkowo wydawało się okazją do zarobku, doprowadziło do powstania głębokiej więzi emocjonalnej pomiędzy Sochą a uciekinierami, ewoluując w heroiczną walkę o ludzkie życie.