Trwa ładowanie...

Ciało, w którym żyję: zobacz identyfikację wizualną 19. MFF Nowe Horyzonty

MFF Nowe Horyzonty to nie tylko odważne i bezkompromisowe kino. Jedną z tradycji festiwalu jest nowatorski sposób przygotowywania identyfikacji wizualnej, wykraczający poza konwencjonalne projektowanie graficzne.

Ciało, w którym żyję: zobacz identyfikację wizualną 19. MFF Nowe HoryzontyŹródło: Materiały prasowe
dnovx4w
dnovx4w

Od trzech lat zapraszamy do współpracy artystów – reprezentantów różnych dziedzin sztuki, z którymi przygotowujemy key visual danej edycji. W tym roku połączyliśmy siły z Izabelą Chlewińską – tancerką, choreografką i pedagogiem. Stworzony wspólnie performance – bazujący na tematyce ciała i cielesności – stał się podstawą dla wszystkich projektów graficznych 19. Nowych Horyzontów.

Ciało, w którym żyję - Kino, które dotyka

Żyjemy w czasach kultu i niepodzielnego panowania ciała. Choć nasza cielesność została pozornie wyzwolona, nadal poddawana jest tresurze i społecznemu formatowaniu. Podczas nadchodzących Nowych Horyzontów to właśnie ciało – odmienione przez wszystkie formy, przypadki i rodzaje – stanie się główną osią, wokół której orbitować będzie festiwal.

W programie znajdzie się osobna sekcja "Focus: Ciało, w którym żyję”, a w niej m.in. wybitny Angelo Marcusa Schleinzera, gdzie przywieziony z Afryki niewolnik, przechodząc z rąk do rąk, staje się obiektem edukacyjnych, religijnych, społecznych i naukowych eksperymentów białych właścicieli, Flesh Out Micheli Occhipinti przenoszące nas z powrotem na afrykański kontynent, do Mauretanii, gdzie lokalna tradycja nakazuje tuczyć narzeczoną, by podobała się mężowi, czy wywrotowe Córki ognia (Daughters of Fire) Albertini Carri (bohaterka retrospektywy) – poliamoryczna utopia, w której pornografia jest narzędziem wyzwolenia kobiet spod władzy męskiej kontroli i męskiego spojrzenia.

dnovx4w

Idąc tym tropem, przygotowaliśmy też hasło tegorocznej edycji: "Kino, które dotyka”.

Identyfikacja wizualna NH: współpraca z artystami

Tradycja współpracy z artystami przy tworzeniu identyfikacji wizualnej NH rozpoczęła się dwa lata temu – wówczas key visual nawiązywał do Kina Protestu, motywu przewodniego 17. MFF Nowe Horyzonty. Bazą dla całości był kolaż stworzony przez artystę wizualnego Kobasa Laksę i uczestników warsztatów; wspólnie wykreowali prace inspirowane językiem buntu. W zeszłym roku współpracowaliśmy z Łukaszem "Cekasem” Bergerem, który razem z Michałem Wekslerem i zespołem Nowych Horyzontów przygotował instalację "OUT”. Inspiracją dla tegorocznej identyfikacji jest praca Izabeli Chlewińskiej – tancerki, choreografki i pedagog.

Izabela, wspólnie z zespołem performerów, przygotowała performance „In Silence” z wykorzystaniem specjalnych worków sensorycznych (całość została następnie sfotografowana i sfilmowana). Jak zaznacza Michał Weksler, koordynator prac nad identyfikacją wizualną – „worki sensoryczne stały się symbolem wykluwania się; nabierania konkretnego kształtu, ale też wychodzenia poza strefę komfortu, przebijania się na zewnątrz. Ciało w tym kontekście jest granicą pomiędzy tym co wewnętrzne i zewnętrzne”.

Zobacz spot:

Biogram Izabeli Chlewińskiej

Izabela Chlewińska była stypendystką prestiżowego programu DanceWeb w Austrii, dwukrotnie realizowała projekty w ramach Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, współpracowała z Teatrem Dada von Bzdullow i Ramoną Nagabczyńską, z którymi prezentowała spektakle m.in. w Pekinie czy Edynburgu. Jako choreograf i autorka ruchu scenicznego realizowała spektakle dramatyczne w większości teatrów w Polsce. Od 12 lat realizuje się jako pedagog prowadząc warsztaty w Japonii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych. Swoje autorskie spektakle taneczne (Ophelia is not Dead, Tralfamadoria, Dehumanized Project Nr 1) prezentowała m.in. w Niemczech, Meksyku, Stanach Zjednoczonych i Japonii.

Na 19. MFF Nowe Horyzonty zapraszamy od 25 lipca do 4 sierpnia.
Karnety dostępne są na www.nowehoryzonty.pl.

dnovx4w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dnovx4w