"Miasto 44" w TOP 3 największych historycznych przebojów dekady

*"Miasto 44”, największy hit w historii dystrybutora – firmy Kino Świat, przekroczył w miniony weekend frekwencyjny próg – 1 500 000 widzów! Imponujący wynik powstańczej superprodukcji czyni z obrazu Jana Komasy jeden z trzech największych (obok filmów „Katyń” i „1920 Bitwa Warszawska”) historycznych przebojów kinowych ostatniej dekady.*

"Miasto 44" w TOP 3 największych historycznych przebojów dekady
Źródło zdjęć: © Robert Pałka/Fotos-Art

Na przestrzeni ostatnich 10 lat tylko osiem polskich filmów przekroczyło pułap 1,5-milionowej frekwencji. Sztuka ta udawała się wyłącznie komediom romantycznym na czele z „Listami do M” i „Och Karol 2” oraz produkcjom historycznym. Należące do drugiej grupy „Miasto 44” – z wynikiem 1 505 000 widzów po piątym tygodniu wyświetlania – dotarło do podium trójki największych historycznych hitów dekady. Obecnie zajmuje na nim trzecią lokatę, zaraz po „1920 Bitwa Warszawska” (nieco ponad 1 520 000), a uzyskanie drugiego miejsca po „Katyniu” jest już tylko kwestią najbliższych dni.

Uniwersalna opowieść o miłości, młodości, odwadze i poświęceniu, rozgrywająca się w czasie Powstania Warszawskiego, jest największym przebojem w historii firmy Kino Świat. W drodze do tego osiągnięcia jedna z najbardziej oczekiwanych i największych polskich produkcji ostatnich lat pokonała wyniki poprzednich głośnych tytułów z oferty dystrybutora. Wśród nich znalazły się takie krajowe megahity dużego ekranu, jak: „Jesteś Bogiem” (ponad 1,4 miliona widzów), „Popiełuszko” (1,3 miliona widzów), nominowane do Oscara w „W ciemności” (1,2 miliona), „Śluby panieńskie” (1 milion) i „Pod Mocnym Aniołem” (blisko 0,9 miliona widzów).

Od debiutu na ekranach film Jana Komasy może pochwalić się nie tylko fenomenalną frekwencją i dynamiką oglądalności, ale również ogromną popularnością w polskim internecie. Składają się na nią imponująca ilość odsłon, jaką klipy związane z filmem odnotowały w serwisie Youtube. Sam zwiastun już dawno przekroczył ponad 1 000 000 wyświetleń! Dochodzi do tego także systematyczny przyrost „polubień” na oficjalnym fanpage’u na Facebooku (prawie 200 000 osób) oraz przybywająca z każdym tygodniem liczba nieoficjalnych fanowskich fanpage’y.

Ponadto „Miasto 44” to wciąż najbardziej atrakcyjny tytuł dla polskiej publiczności szkolnej. Od pierwszego weekendu na ekranach film pozostaje pierwszym wyborem nauczycieli i uczniów, którzy – za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej filmu – toczą zmagania w wielkim konkursie edukacyjnym.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)