Piątek znaczy premiery - przed nami aż 11 filmów!
* Kultowy horror Williama Friedkina, polska młodzież oczami Janusz Morgensterna, tajemnicza plansza przywołująca duchy, a także familijna opowieść o…wampirach! Nie zabraknie również trudnych relacji rodzinnych według Magdaleny Piekorz, Brada Pitta i tajnej misji z czasów II wojny światowej, a także refleksji o tym czy faktycznie punk nie umarł. Przeniesiemy się do Kapadocji by przeanalizować studium relacji trzech bliskich osób, sprawdzimy co potrafią fikcyjni policjanci i zapoznamy się z dziełem Paolo Virziego, które zostało filmem roku we Włoszech. Na koniec pozostaje Anna Sasnal, która w swojej produkcji podejmie temat monotonnej codzienności, życiowej degradacji i zagadnień, które w praktyce
dotyczą każdego z nas. Szczegóły poniżej!*
24.10.2014 09:47
"Egzorcysta", nominowany do Oscara w dziesięciu kategoriach, w tym najważniejszej – za najlepszy film – od momentu wejścia na ekrany w 1973 roku był sukcesem frekwencyjnym, ale jednocześnie wzbudzał kontrowersje. Jest to opowiedziana w realistyczny sposób historia niewinnego dziecka nawiedzonego przez ducha. Matka dziewczynki - zdeterminowana, by uratować ją z mocy demona - zwraca się o pomoc do dwóch księży, przepełnionego wątpliwościami Karrasa oraz ojca Merrina, o wierze niewzruszonej jak skała. Najlepszy horror wszech czasów.
Zwiastun:
"Trzeba zabić tę miłość" to film opowiadający o polskiej młodzieży. Bohaterowie nie ilustrują założonych z góry tez, nie są reprezentantami całego pokolenia, ani marginesu. Są po prostu jednostkami rzuconymi w kształtujące ich społeczeństwo. Magda i Andrzej z braku punktów nie dostali się na studia, co bardzo wpływa na ich relację z otoczeniem. Magda rozpoczyna pracę w szpitalu jako salowa, aby zdobyć brakujące jej "punkty" i za rok ponownie zdawać na Akademię Medyczną, Andrzej - niedoszły student Politechniki, przyjechał do Warszawy z Trójmiasta, i teraz chciałby rozpocząć życie z Magdą, ale nie może znaleźć pracy. Andrzej zamieszkuje "kątem" u kolegi, a Magda wraca do swego pokoiku w domu ojca, jednak nie czuje się w nim dobrze...
Zwiastun:
"Diabelska plansza Ouija" to znakomity horror wykorzystujący bardzo znaną grę Ouija. To gra wykorzystująca planszę z literami alfabetu, które wskazywane tworzą odpowiedź na pytania zadawane przez członków seansu spirytystycznego. Bohaterowie filmu używają jej do kontaktu z duchami, na ich odpowiedź nie trzeba czekać długo.
Zwiastun:
„Siostry wampirki” są adaptacją bestsellerowej serii książek dla dzieci Franziski Gehm pod tym samym tytułem, przetłumaczonej dotąd na 18 języków. Pewnego pięknego letniego dnia do domu na spokojnych przedmieściach Bindburga wprowadzają się nowi sąsiedzi – państwo Tepes z 12-letnimi bliźniaczkami: Silvanią i Dakarią. Matka wygląda całkiem normalnie, ale pozostała trójka jest blada i dziwacznie ubrana. Tepesowie od razu wzbudzają podejrzenia mieszkającego obok Dirka von Kombasta. Nie bez powodu – wkrótce okazuje się, że ojciec i dziewczynki to wampiry – i tylko matka, Elvira, jest człowiekiem. Przez dwanaście lat cała rodzina mieszkała w Transylwanii, ale teraz, za namową matki, postanowiła osiedlić się w Niemczech...
Zwiastun:
"Zbliżenia" to film Magdaleny Piekorz powstaje na podstawie oryginalnego scenariusza napisanego przez nią wspólnie z Wojciechem Kuczokiem. W rolach głównych zobaczymy Joannę Orleańską, Ewę Wiśniewską oraz Łukasza Simlata. Autorem zdjęć jest Marcin Koszałka. Główna bohaterka filmu Marta ma 37 lat. Jest artystką, żoną i córką. Bez przerwy odzywający się sygnał telefonu: „Martusiu odbierz tu mama!” nie pozwala jej czuć się swobodnie nawet w najbardziej intymnych chwilach. Lata, które spędziła z matką pod jednym dachem i ich bliska relacja, sprawiają, że nie potrafi rozpocząć życia na własny rachunek. Mimo, że prawie każda wizyta u mamy kończy się awanturą, Marta wciąż wraca. Kobiety nie umieją bez siebie żyć, dłuższa rozłąka jest dla nich cierpieniem. Tej sytuacji próbuje sprostać Jacek, który chce stworzyć z Martą prawdziwy dom...
Zwiastuny:
"Furia" czyli Brad Pitt za sterami czołgu, który wzbudza postrach w niemieckich szeregach! Kwiecień 1945 roku. Alianckie wojska rozgromiły niemiecką armię w Ardenach i maszerują wprost na Berlin. Znany z odwagi, zahartowany w boju dowódca czołgu pieszczotliwie nazywanego Furia, sierżant Wardaddy (Brad Pitt) otrzymuje zadanie specjalne. Wraz ze swoją załogą będzie musiał wykonać tajną misję za linią frontu i stawić czoła znacznie potężniejszym silom wroga.
Zwiastun:
Fabuła "We are the best!" przenosi nas do Sztokholmu w 1982 roku. Bobo i jej najlepsza przyjaciółka Klara są trzynastolatkami, które borykają się z typowymi problemami dojrzewania. Nie mają też zamiaru dostosować się do przeciętniaków ze szkoły. Bobo gra na gitarze basowej, Klara na perkusji. Kochają punk rocka i marzą o własnym zespole. Marzenia mogą się ziścić, kiedy poznają świetną gitarzystkę Hedvig. Trzeba jej tylko obciąć włosy i przekonać, że granie punka jest fajniejsze niż granie na gitarze klasycznej. Punk not dead! Film oparty na komiksowej powieści Coco Moodysson, żony reżysera. Jest peanem na cześć potrzeby buntu i brania swojego życia we własne ręce.
Zwiastun:
Premiera "Zimowego snu" odbyła się podczas 67. Festiwalu w Cannes, gdzie film nagrodzono Złotą Palmą oraz nagrodą FIPRESCI. To druga Złota Palma w dorobku reżysera – pierwszą otrzymał za reżyserię filmu Trzy małpy. Z kolei Uzak oraz Pewnego razu w Anatolii otrzymały nagrody Grand Prix canneńskiego festiwalu. Film jest studium relacji trzech bliskich, ale odosobnionych i zdanych na siebie osób – ich oczekiwań, lęków, wzajemnych pretensji i zależności. Oszołamiające plenery Kapadocji kontrastują z kameralnym portretem małżeńskim, opartym na pełnych napięcia, mistrzowskich dialogach.
Zwiastun:
„Udając gliniarzy” to klasyczna komedia o kumplach-gliniarzach, tyle że główni bohaterowie nie są policjantami. Wkładają mundury na przebieraną imprezę i robią furorę, ale kiedy wpadają w tarapaty i muszą sobie poradzić z mafią i przekupnymi funkcjonariuszami, lewe odznaki okazują się mało pomocne. Udawani gliniarze stawiają czoło prawdziwym problemom.
Zwiastun:
„Kapitał ludzki” Paolo Virzìego, jednego z najczęściej nagradzanych twórców Europejskiej Akademii Filmowej, został wybrany przez Włoską Akademię Filmową filmem roku we Włoszech, pokonując „Wielkie piękno” Paolo Sorrentino. Wieczór przed Wigilią w jednym z miasteczek w północnych Włoszech. Impreza szkolna dobiegła końca. Kelnerzy sprzątają jedzenie ze stołów. Jeden z nich wsiada na rower i jedzie do domu, a po drodze potrąca go samochód. Kierowca zostawia go w rowie i ucieka. Wypadek jest wynikiem serii niefortunnych zdarzeń, prowadzących do tragedii, w którą uwikłanych jest kilka osób. Dino (Fabrizio Bentivoglio) stara się o awans społeczny i za wszelką cenę chce zaprzyjaźnić się z Giovannim – bogatym ojcem chłopaka swej nastoletniej córki Sereny. Dzieli ich przepaść, ale Dino zdaje się tego nie zauważać, bo wierzy, że bogactwo to pełnia szczęścia. Decyduje się na bardzo ryzykowny interes, który przynosi mu kłopoty. Żona Giovanniego – Carla
(Valeria Bruni-Tedeschi, „Dobry rok”, „Monachium”, „Czas, który pozostał”) przez całe życie wspierała męża w budowaniu fortuny. Przyjemność i blichtr to cały jej świat, ale czuje się niedoceniana i pomijana. Postanawia reaktywować istniejący w mieście teatr. Uniesiona emocjami angażuje się w krótki romans z profesorem teatrologii, a gdy sprawa wychodzi na jaw, ucina go w obawie, że może stracić wszystko. Jej syn Massimiliano żyje w beztroski sposób. Ma wszystko, o czym marzy, prócz Sereny, bo ta spotyka się z nim tylko z powodu ojca. Znacznie bardziej interesuje ją młody artysta Luca, który jest równie wrażliwy, jak ona. Gdy podejrzenia w sprawie śmierci kelnera padają na Massimiliano, sprawy przybierają jednak nieoczekiwany obrót.
Zwiastun:
Bohaterami filmu "Huba" są stary, chory mężczyzna i młoda kobieta z dzieckiem. On odchodząc z fabryki, wyrwany z rytmu pracy traci kontrolę nad czasem. Nie może spać i jeść. Wysycha. Ona i dziecko są jak zrośnięty organizm. Ale ta bliskość polega na uzależnieniu i nierówności. Dziecko najmocniej wczepione w życie jest żarłoczne i wysysające, uwolniona na chwilę kobieta i tak skazana na przemoc a Stary oddzielony od fabryki nie ma już skąd czerpać siły. Kiedy podejmują próby bycia razem, są jak święta rodzina a rebours. Ich przypadkowe, wspólne życie to przenikanie się, zlewanie w jedno opresji. W fimie obserwacji podlega nie tylko monotonna codzienność bohaterów, ale również proces ich życiowej degradacji.
ZAPRASZAMY DO KIN!