Trwa ładowanie...

Wzywają do bojkotu filmu. Na przeprosiny może być już za późno

Nie wszędzie i nie dla wszystkich tragiczne wydarzenia z sierpnia 1945 r. to już odległa historia, z którą nie wiążą się żadne uczucia. Zrzucenie przez Stany Zjednoczone bomby atomowej na Japonię nie powinno być wykorzystywane do celów marketingowych jako forma żartu czy mema- tak twierdzą pracownicy Warner Bros. w Japonii i w imieniu szefów studia przepraszają.

Akcja promocyjna „Barbenheimer” wzbudza spore zainteresowanieAkcja promocyjna „Barbenheimer” wzbudza spore zainteresowanieŹródło: Materiały prasowe
dpw8kl0
dpw8kl0

Różowy grzyb atomowy? Uśmiechnięta Barbie siedząca na ramieniu Oppenheimera? Takimi m.in. memami promowane są dwa największe przeboje tegorocznych wakacji - "Barbie" oraz "Oppenheimer". W większości miejsc na świecie tego typu akcje marketingowe nie budzą negatywnych emocji, jednak w Japonii spotkały się z ostrą krytyką.

Budzące kontrowersje grafiki nie zostały wprawdzie stworzone przez pracowników studia Warner Bros., jednak zaczęły się pojawiać na oficjalnym koncie Warner Bros., gdzie były repostowane. Wśród przeróbek, które przelały czarę goryczy, była ta, na której aktor Cillian Murphy trzyma na ramieniu roześmianą Margot Robbie. Wszystko to na ognistym tle. Inna grafika przedstawiała Barbie, której włosy przypominały chmurę po wybuchu, na innych były zaś różowe grzyby atomowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiery kinowe 2023. Na te filmy czekamy!

Warner Bros. opublikował krótkie oświadczenie, w którym zaznacza, że ruch "Barbenheimer" jest inicjatywą internautów, a nie oficjalną drogą promocji filmów. To wyjaśnienia okazało się jednak zbyt lakoniczne nawet dla pracowników oddziału Warner Bros. w Japonii.

"Uważamy za niezwykle godne ubolewania, że oficjalne konto amerykańskiej siedziby filmu ‘Barbie’ w ten sposób zareagowało na wpisy fanów ‘Barbenheimera’ w mediach społecznościowych. Zapewniamy, że traktujemy sytuację bardzo poważnie. Prosimy centralę w USA o podjęcie odpowiednich działań. Przepraszamy tych, którzy poczuli się urażeni serią nierozważnych decyzji" - napisali na Twitterze pracownicy Warner Bros. Japan.

dpw8kl0

Ten incydent może wpłynąć negatywnie na sprzedaż "Barbie", który w Kraju Kwitnącej Wiśni pojawi się w kinach dopiero 11 sierpnia. W mediach społecznościowych już pojawiły się wezwania do bojkotu filmu.

Oczywiście problemy w Japonii nie mogą stanąć na przeszkodzie do globalnego sukcesu filmu, który zresztą jest już faktem. "Barbie" zarobiła na dużym ekranie blisko 800 mln dolarów i zapewne stanie się największym kinowym przebojem 2023 roku.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" wybieramy się na wakacyjną podróż śladami hitowych filmów i seriali, zachwycamy się słoneczną Taorminą, przypominamy najbardziej wstrząsające odcinki "Black Mirror" i komentujemy nowy sezon show Netfliksa. A na koniec sprawdzamy, jak wypadł Marcin Dorociński w "Mission:Impossible". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dpw8kl0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dpw8kl0

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj