Pokonał "Władcę Pierścieni". Największy przebój w Polsce i na świecie
"Czerwona Jedynka", jak na produkcję, która kosztowała 250 mln dolarów, w kinach sprzedała się słabo. Wygląda jednak na to, że większość widzów czekała, aż film pojawi się na platformie streamingowej. W Prime Video najdroższa w historii kina świąteczna produkcja bije teraz rekordy popularności.
Dwayne Johnson za rolę w "Czerwonej Jedynce" otrzymał rekordowe 50 mln dolarów. W sumie na realizację filmu wydano 250 mln dolarów. W okresie kinowej premiery jego promocja pochłonęła kolejne 100 mln dolarów. Tymczasem na dużym ekranie "Czerwona Jedynka" zarobiła jedynie 175 mln dolarów, z czego mniej niż połowa trafiła do producentów.
Gdyby to była kinowa produkcja, w mediach pisano by o finansowej klęsce, stratach liczonych w setkach milionów dolarów (w polskich kinach film zgromadził skromne 150 tys. widzów). Tymczasem Amazon przygodę "Czerwonej Jedynki" w kinach potraktował jedynie jako promocję filmu przed premierą na Prime Video.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czerwona jedynka - Oficjalny zwiastun #2 PL
Kevin Wilson, szef dystrybucji kinowej Amazon MGM, zapytany, dlaczego studio wydaje tak duże pieniądze na kinową reklamę filmu, odpowiedział: "Jeśli możemy wyświetlać filmy w kinach, a dystrybucja pokryje nasze koszty reklamy, dlaczego nie mielibyśmy tego zrobić? Przeprowadzamy ogromną kampanię marketingową, za którą płacimy, zanim film trafi do streamingu. Taki jest nasz model biznesowy, czy to się ludziom podoba, czy nie".
W przypadku "Czerwonej Jedynki" dystrybucja kinowa raczej nie pokryła nawet kosztów reklamy, ale kto w Amazonie przejmował by się takimi szczegółami. Finalnie model biznesowy Amazona i tak sprawdził się w stu procentach, bo celem był sukces "Czerwonej Jedynki" na platformie streamingowej. A ten okazał się spektakularny.
W ciągu pierwszych czterech dni "Czerwona Jedynka" zanotowała na całym świecie aż 50 mln wyświetleń. Jest to najlepszy wynik otwarcia w historii Prime Video. Śmiało można założyć, że także w Polsce. Wcześniejszy rekord należał do filmu "Road House", który 50 mln wyświetleń osiągnął po dwóch tygodniach od dnia premiery. "Czerwona Jedynka" cieszy się także większą popularnością od serialowego megahitu Prime Video "Władca Pierścieni: Pierścienie władzy".
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" opowiadamy o nowości Prime Video, czyli "Gąsce", sprawdzamy, jak prezentuje się "Diuna: Proroctwo" i zachwalamy "Matki Pingwinów". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: