Trwa ładowanie...
d306cf1

Przechytrzyli system. Nakręcili najbardziej dochodowy film w USA za zero dolarów

Numerem jeden amerykańskiego box office został film "Unsubscribe". Nie słyszeliście o nim? Nic dziwnego. Wiedzieli o nim tylko jego twórcy.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Christian Nilsson i Eric Tabach, autorzy obecnie najbardziej dochodowego filmu w USA
Christian Nilsson i Eric Tabach, autorzy obecnie najbardziej dochodowego filmu w USA (Facebook.com)
d306cf1

Pandemia koronawirusa uderzyła we wszystkie branże, także w przemysł filmowy. Cios okazał się potężny, co najlepiej pokazują liczby.

W pierwszy weekend marca 2019 r. w amerykańskich kinach królowa produkcja "Kapitan Marvel". Film ze stajni MCU zarobił w 3 dni 156 mln dol. Dla porównania rok później największym hitem okazało się animowane "Naprzód", które zgromadziło na koncie… 39 mln dol.

Chwilę później kina w całych Stanach zamknięto, zdjęcia zawieszono, największe premiery przesunięto na przyszły rok, a część filmów od razu wylądowała na platformach streamingowych.

d306cf1

Jakim więc cudem wspomniane "Unsubscribe", o którym nikt nie słyszał, zostało najbardziej dochodowym filmem w USA? To tak niezwykła i zabawna historia, że wcześniej czy później ktoś na pewno ją sfilmuje.

ZOBACZ: zwiastun filmu "Unsubscribe"

Błąd w systemie

15 czerwca na Facebooku Christiana Nilssona, reżysera i zdobywcy Emmy z Long Island, pojawił się post, który błyskawicznie stał się sensacją.

d306cf1

"Chcecie usłyszeć coś absurdalnego? W ubiegłym tygodniu mój film był numerem jeden z Ameryce" – zaczął Nilsson i trzeba przyznać, że nie przesadza. Ta historia jest naprawdę absurdalna.

Miesiąc temu Nilsson i jego kumpel, youtuber Eric Tabach rozmawiali o katastrofalnej sytuacji kin w kraju.

W pewnej chwili żartując doszli do wniosku, że jeśli jakikolwiek film wszedłby teraz do kin, natychmiast stałby się numerem jeden.

Chwilę później ich olśniło. To naprawdę mogło się udać.

Kadr z filmu "Unsubscribe" Materiały prasowe
Kadr z filmu "Unsubscribe" (Materiały prasowe)

Budżet? Jaki budżet?

Plan był prosty. Wynająć całe kino, wykupić wszystkie miejsca, a pieniądze z biletów trafią z powrotem do ich kieszeni.

d306cf1

Następnego dnia Nilsson napisał scenariusz do krótkometrażowego horroru "Unsubscribe". Film opowiada o youtuberach, których prześladuje tajemniczy internetowy troll.

Tydzień później film był już gotowy. "Unsubscribe" trwa 39 min i zostało nakręcone w całości przy pomocy niezwykle popularnej w dobie pandemii aplikacji Zoom.

W filmie występują, oprócz Erica Tabacha, gwiazdor serialu "Ozark" i "Gotham" Charlie Tahan oraz popularni youtuberzy, m.in. Michelle Khare, Zach Kornfeld i Thomas Brag.

Jak zdradzają twórcy, budżet filmu wyniósł 0 dol. Co, nie ukrywajmy, widać. Wystarczy obejrzeć zwiastun.

Pierwsza strona scenariusza "Unsubscribe" Materiały prasowe
Pierwsza strona scenariusza "Unsubscribe" (Materiały prasowe)

Numer jeden w USA

Tydzień temu Christian i Eric zarezerwowali całe kino w nowojorskim Westhampton Beach, "sprzedali" wszystkie bilety i wyświetlili swój film przy pustej widowni. No, prawie pustej – twórcy, ubrani wieczorowo, jak na premierę przystało, zasiedli na sali wcinając popcorn.

Eric Tabach i Christian Nilsson Materiały prasowe
Eric Tabach i Christian Nilsson (Materiały prasowe)

Następnego dnia "Unsubscribe" było już numerem jeden w USA.

d306cf1

Początkowo internetowa baza filmowa IMDb nie chciała wciągnąć produkcji na swoją stronę, bo pojawił się problem ze zweryfikowaniem obsady.

Jednak kilka dni później wszystko było już załatwione. Tym samym "Unsubscribe" trafiło na pierwsze miejsce zestawienia prestiżowej strony Box Office Mojo.

Box Office Mojo Materiały prasowe
Box Office Mojo (Materiały prasowe)

Co ciekawe, na miejscu drugim pojawia się inny, ale już profesjonalny horror. "The Wretched" jest wyświetlany tylko w kinach samochodowych i przez wiele tygodni okupował 1. miejsce amerykańskiego box office.

d306cf1

Kina nadal są zamknięte, ale "Unsubscribe" można obejrzeć w domowym zaciszu. Horror trafił na platformę VOD Vimeo. Za 24-godzinny dostęp do filmu zapłacicie niecałe 16 zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d306cf1

Podziel się opinią

Share
d306cf1
d306cf1