Wkurzają cię długie reklamy przed filmami? Nie jesteś sam!
Kina na celowniku prawników
Niedawno przez fora internetowe przetoczyła się ostra dyskusja po tym, jak jedno ze stołecznych kin należące do dużej sieci miało zafundować widzom blok reklamowy trwający aż 45 minut. Ponadto, zdaniem niektórych, zdarza się, że przed seansami dla dzieci emitowane są zwiastuny i reklamy zawierające treści dla nich nieodpowiednie.
Niektórym nic tak nie podnosi ciśnienia, jak opinie innych osób na temat ich ulubionych filmów. Wystarczy przeczytać komentarze w sieci, gdzie każdy czuje się krytykiem, a odmienna opinia często spotyka się z dziecinną agresją. Nasi internauci nie są tu wyjątkiem. Jest jednak coś, co bez wyjątku łączy wszystkich polskich kinomanów. To oburzenie długością bloków reklamowych emitowanych przed filmami w kinach.
Niedawno przez fora internetowe przetoczyła się ostra dyskusja po tym, jak jedno ze stołecznych kin należące do dużej sieci miało zafundować widzom blok reklamowy trwający aż 45 minut. Ponadto, zdaniem niektórych, zdarza się, że przed seansami dla dzieci emitowane są zwiastuny i reklamy zawierające treści dla nich nieodpowiednie.
Dziennik Gazeta Prawna podaje, że sprawą zainteresowała się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, powołując się na prawników uważających, że „zbyt długie reklamy naruszają dobre obyczaje.”
Czy bloki reklamowe mogą być krótsze? Jakie w tej sprawie jest oficjalne stanowisko największych krajowych multipleksów? Postanowiliśmy to sprawdzić.