Gigant zwalnia ludzi. "Możliwość dobrowolnego opuszczenia firmy"
Pandemia koronawirusa nie we wszystkich branżach wiązała się z kłopotami. W niektórych obszarach gospodarki firmy osiągały rekordowe wyniki. Dotyczyło to m.in. platform streamingowych. Teraz jednak, gdy sytuacja na świecie wróciła do normy, okazuje się, że "trzeba" szukać oszczędności.
Jak poinformował serwis internetowy Press, amerykańskie przedsiębiorstwo środków masowego przekazu i rozrywki Warner Bros. Discovery, w najbliższych miesiącach zamierza zredukować 30 proc. zatrudnionych w globalnym zespole sprzedaży reklam. Oznacza to likwidację około tysiąca miejsc pracy.
Od połowu czerwca koncern zaczął oferować członkom amerykańskiego zespołu sprzedaży reklam możliwość dobrowolnego opuszczenia firmy. Dyrektor finansowy koncernu Gunnar Wiedenfels potwierdził konieczność szukania oszczędności, które mają sięgnąć 3 mld dol.
Gorące premiery 2022. Na te produkcje czekamy
Powodem szukania oszczędności i zwolnień w przedsiębiorstwie Warner Bros. Discovery stało się zakwestionowanie przez amerykańską giełdę długoterminowej perspektywy branży streamingowej, która po gwałtownym wzroście w okresie pandemii, wchodzi, zdaniem analityków, w czas stagnacji i kryzysu.
Analitycy jako potencjalne zagrożenia dla branży streamingowej wymienili rosnącą inflację i niższe wydatki konsumentów. Co ciekawe, analitycy nie przewidują, że rynek usług streamingowym w najbliższym miesiącach będzie się kurczył. Jednak już sam brak perspektyw na jego wzrost spowodował panikę w korporacjach.
Słuchasz podcastów? Jeśli tak, spróbuj nowej produkcji WP Kultura o filmach, netfliksach, książkach i telewizji. "Clickbait. Podcast o popkulturze" dostępny jest na Spotify, w Google Podcasts oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach. A co, jeśli nie słuchasz? Po prostu zacznij.