Trwa ładowanie...

20-milionowy bilet na polski film! Frekwencyjny sukces Kino Świat - lidera dystrybucji polskiego kina

20-milionowy bilet na polski film! Frekwencyjny sukces Kino Świat - lidera dystrybucji polskiego kinaŹródło: mat. dystrybutora
d3dpeyv

Z dumą informujemy, że we wrześniu w kinowych kasach sprzedano 20-milionowy bilet na polski film z repertuaru firmy Kino Świat! 20-milionowy widz wybrał się na seans superprodukcji „Miasto 44”. Najnowszy film Jana Komasy, który w 17 dni obejrzało ponad milion widzów, zamyka długą listę frekwencyjnych hitów z repertuaru Kino Świat. Wcześniej Kino Świat wprowadził na ekrany najgłośniejsze krajowe produkcje ostatnich lat, m.in. „Jesteś Bogiem” (ponad 1,4 miliona widzów), „Popiełuszko” (1,3 miliona widzów), nominowane do Oscara w „W ciemności” (1,2 miliona), „Śluby panieńskie” (1 milion) i „Pod Mocnym Aniołem
(blisko 0,9 miliona widzów).

Kino Świat to laureat dwóch ostatnich edycji Nagrody PISF za dystrybucję polskiego filmu – w 2011 i 2012 roku (w 2013 i 2014 roku nagród w tej kategorii nie przyznano) oraz najskuteczniejszy dystrybutor polskiego kina w 2014 roku (do 5 października na seanse polskich filmów Kino Świat udało się 2 721 610 widzów). Na przestrzeni ostatnich czterech lat (2011-2014) firma wprowadziła do szerokiej dystrybucji aż 40 polskich filmów; w tym nominowany do Oscara przebój kin „W ciemności”, kasowe przeboje: „Baby są jakieś inne”, „Jesteś Bogiem” i „Pod Mocnym Aniołem” oraz szeroko komentowane i wielokrotnie nagrodzone obrazy „Chce się żyć”, „Bejbi blues”, „W imię…” i „Sponsoring”. Ogromną popularnością cieszyły się również takie hity dużego ekranu jak „Układ zamknięty” Ryszarda Bugajskiego, „Wyjazd integracyjny”,
„Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł”, czy „Obława” Marcina Krzyształowicza.

Polskie tytuły z oferty Kino Świat należą do najchętniej oglądanych i najczęściej nagradzanych krajowych produkcji ostatnich lat. Każdego roku liczą się w walce o Polskie Nagrody Filmowe i laury Festiwalu Filmowego w Gdyni. W 2012 roku pula nagród gdyńskiego festiwalu zdobytych przez filmy z repertuaru Kino Świat wyniosła 24 trofea, w tym: Złote Lwy dla „W ciemności”, Srebrne Lwy dla „Obławy”, a także liczne nagrody indywidualne dla gwiazd takich produkcji jak „Sponsoring” i „Jesteś Bogiem”. W 2013 roku do prestiżowego Konkursu Głównego imprezy zakwalifikowano aż osiem tytułów z oferty Kino Świat. Zgromadziły one łącznie imponującą pulę 10 nagród regulaminowych, w tym m.in. Srebrne Lwy dla „W imię...” i „Chce się żyć” oraz nagrody indywidualne: nagrodę za reżyserię dla Małgorzaty Szumowskiej, za scenariusz dla Jacka Bromskiego i nagrody aktorskie dla Andrzeja Chyry i Magdaleny Berus. Bieżący rok to kolejne sukcesy – 6 filmów w konkursie i jedenaście trofeów dla takich tytułów, jak osadzona w realiach
Powstania Warszawskiego superprodukcja – „Miasto 44”, dramat generacji online – „Obietnica”, mroczny thriller Waldemara Krzystka – „Fotograf” i nagrodzony Srebrnymi Lwami film, który zachwiał Polską, czyli „Pod Mocnym Aniołem” Wojtka Smarzowskiego.

Równie spektakularnie, w przypadku filmów Kino Świat, wyglądają zmagania o „krajowe Oscary”. W 2012 roku dwie Polskie Nagrody Filmowe – Orły trafiły w ręce Roberta Więckiewicza i Kingi Preis – aktorskiego duetu z „W ciemności”. Zaś nagrodę za najlepszą muzykę do obrazu „Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł" otrzymał Michał Lorenc. Rok później triumfatorem imprezy okazał się film „Obława” w reżyserii Marcina Krzyształowicza, który otrzymał cztery Orły, w tym dla Najlepszego Filmu. Wśród nagrodzonych obrazów znalazły się także trzy inne tytuły – „Bez wstydu”, „Jesteś Bogiem” i „Sponsoring”. W 2014 roku najwięcej statuetek, bo aż pięć otrzymał film „Chce się żyć” Macieja Pieprzycy. Inspirowana prawdziwymi wydarzeniami, poruszająca, emanująca optymizmem i humorem historia triumfowała w trzech kategoriach aktorskich. Ponadto obraz otrzymał statuetkę za najlepszy scenariusz i prestiżową nagrodę publiczności. Polska
Akademia Filmowa nagrodziła także dwie inne produkcje. Za najlepszy dźwięk otrzymało „Imagine”, a Nagroda Odkrycie Roku powędrowała w ręce Bodo Koxa za „Dziewczynę z szafy”.

W trosce o promocję i popularyzację krajowego kina, firma Kino Świat wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnego widza, sięgając ku nowoczesnym środkom i technologiom internetowym. Jest aktywna na Twitterze oraz facebooku, gdzie administrowane przez dystrybutora profile ustanawiają branżowe rekordy w polskiej kinematografii. Wystarczy przywołać świetne wyniki oficjalnych fanpage’ów takich filmów jak „Jesteś Bogiem” – ponad 531 000 fanów, „Sierpniowe niebo. 63 dni chwały” – blisko 200 000 fanów, czy „Miasto 44” – 183 000 fanów. Założony w 2010 roku oficjalny kanał You Tube – KinoSwiatPL – jest najchętniej odwiedzanym filmowym kanałem w Polsce, posiada 13 064 subskrybentów, a zamieszone na nim klipy zanotowały już blisko 50 milionów wyświetleń!

d3dpeyv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3dpeyv