Gwiazdka Netfliksa. Ma 29 lat i zawstydziła hollywoodzkich gwiazdorów
Jeśli chodzi o filmy fabularne na Netfliksie, to sierpień miał należeć do filmu "Gray Man". Tymczasem faworyzowana produkcja z gwiazdorską obsadą osiągnęła niewiele lepszy wynik niż kameralny melodramat "Purpurowe serca" z mało znaną aktorką Sofią Carson.
"Gray Man" oraz "Purpurowe serca" to pośród filmów fabularnych dwa największe przeboje Netfliksa w czasie wakacji. Pierwszy z nich kosztował 200 mln dolarów, drugi nie więcej niż kilkanaście milionów. W pierwszym wystąpiły hollywoodzkie gwiazdy: Ryan Gosling, Chris Evans, Ana de Armas, w drugim mało znani aktorzy: Sofia Carson oraz Nicholas Galitzine. W tym pojedynku Dawida z Goliatem zwyciężył (na razie) Goliat, ale minimalnie.
W ciągu trzech pierwszych tygodni wyświetlania "Gray Man" był oglądany przez 224 miliony godzin. Tymczasem "Purpurowe serca" osiągnęły wynik na poziomie 200 mln godzin. Melodramat notuje jednak znacznie mniejsze spadki oglądalności i może się okazać, że w końcowym rozrachunku stanie się większym hitem niż jeden z najdroższych, jeśli nie najdroższy film Netfliksa.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Oba filmy, jak większość tzw. oryginalnych produkcji Netfliksa, zebrały słabe recenzje. W obu przypadkach pojawił się też ten sam zarzut. "Scenariusz został stworzony przez algorytm, według którego powstają taśmowo kolejne produkcje największej platformy streamingowej". Algorytm, który jednak dość skutecznie zaspokaja potrzeby widzów Netfliksa.
Widzowie hitom Netfliksa wystawiają znacznie lepsze noty. O "Purpurowych sercach" można przeczytać, że nie jest oderwany od rzeczywistości, że porusza problemy związane z amerykańskim systemem opieki zdrowotnej. Przede wszystkim jest jednak wzruszającą historią miłosną, której motorem napędowym jest kreacja Sofii Carson.
29-letnia aktorka do tej pory znana była wyłącznie z filmów i seriali dla młodzieży realizowanych przez stację Disney Channel. Dzięki roli w "Purpurowych serach" z dnia na dzień stała się gwiazdą nie tylko widzów Netfliksa. Jest już zapraszana do najpopularniejszych programów telewizyjnych w Stanach, a soundtrack z filmu, na którym uwiecznione zostały piosenki w jej wykonaniu, stał się hitem na rynku muzycznym. I nie trzeba było na nią wydawać 200 mln dolarów…
Słuchasz podcastów? Jeśli tak, spróbuj nowej produkcji WP Kultura o filmach, netfliksach, książkach i telewizji. "Clickbait. Podcast o popkulturze" dostępny jest na Spotify, w Google Podcasts oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach. A co, jeśli nie słuchasz? Po prostu zacznij.