HBO Max w natarciu. Pokażą jeden z największych hitów wszech czasów
Tego nikt się nie spodziewał. "Barbie" stanie się jednym z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. Wiele wskazuje na to, że zarobi na całym świecie około 1,5 miliarda dolarów. Na ogromnym sukcesie skorzysta także platforma HBO Max, która liczy na spektakularny wzrost liczby użytkowników.
Przed zaledwie kilkunastoma miesiącami 8 marca 2022 r. na terenie naszego kraju HBO GO przekształciło się w HBO Max. Zmianę poprzedziła duża kampania reklamowa, w której miłośnikom filmów i seriali obiecywano wiele wspaniałych rzeczy. HBO Max nie podbiło jednak streamingowego rynku.
Nowy prezes Warner Bros. Discovery David Zaslav, który tak przeraził się finansowymi wynikami platformy streamingowej, że aby poprawić kwartalny bilans firmy, zaczął "utylizować" gotowe do rozpowszechniania filmowe produkcje (w celu uzyskania szybszego zwrotu podatku). W końcu postanowił dokonać kolejnego restartu platformy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Premiery kinowe 2023. Na te filmy czekamy!
Koncepcja zakłada fuzję dwóch serwisów VOD należących do Warner Bros. Discover, czyli HBO Max oraz Discovery+. Nowa platforma będzie się nazywać po prostu Max. W Polsce zmian powinniśmy się spodziewać w drugiej połowie bieżącego roku.
Wygląda na to, że szczęście sprzyja nowemu prezesowi. "Barbie", która została wyprodukowana w wytwórni Warner Bros., na pewno poprawi wyniki finansowe HBO Max czy też Max, a platforma na pewno zanotuje duży wzrost liczby użytkowników. Film z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem stał się bowiem fenomenem na skalę światową, który podobnie, jak np. druga część "Avatara", będzie cieszył się ogromną popularnością także na rynku VOD.
Analitycy rynku kinowego zakładają, że "Barbie" zarobi na całym świecie w granicach 1,5 miliarda dolarów (obecnie ma na koncie 820 mln dolarów). To może dać nawet miejsce w pierwszej dziesiątce największych przebojów wszech czasów. Zamyka ją teraz "Avengers" z kwotą 1,52 miliarda dolarów. W Polsce "Barbie" też cieszy się ogromną popularnością. W ciągu 10 dni obejrzało ją 1,4 miliona widzów (a podczas drugiego weekendu jeszcze 352 tysiące sprzedanych biletów).
Prezes Warner Bros. Discovery David Zaslav zapowiedział, że "Barbie" pojawi się na platformie streamingowej w III kwartale roku, najprawdopodobniej na przełomie września i października.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" wybieramy się na wakacyjną podróż śladami hitowych filmów i seriali, zachwycamy się słoneczną Taorminą, przypominamy najbardziej wstrząsające odcinki "Black Mirror" i komentujemy nowy sezon show Netfliksa. A na koniec sprawdzamy, jak wypadł Marcin Dorociński w "Mission:Impossible". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.