Posypią się Oscary. Rekordowa widownia w polskich kinach

Takich tłumów w polskich kinach nie było do lat. Mariusz Spisz, członek zarządu Multikina, zdradził, że "był to najlepszy weekend w Polsce od wybuchu pandemii i jeden z najlepszych w ostatnich 30 latach". Jednym z jego bohaterów był "Oppenheimer" Christophera Nolana, który zebrał 250 tys. widzów.

Emily Blunt zagrała zonę Roberta Oppenheimera
Emily Blunt zagrała zonę Roberta Oppenheimera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

W poniedziałek w komunikacie prasowym Warner Bros. Discovery pojawiała się informacja, że "Barbie" przyciągnęła do kin rekordową w tym roku liczbę widzów. Podczas premierowego weekendu obejrzało ją bowiem 466,3 tysiąca osób (wraz z przedpremierowymi pokazami - 493 tysięcy). Warto podkreślić, że najlepszy tegoroczny rezultat otwarcia został poprawiony o blisko 200 tysięcy widzów! Dziesiąta część "Szybkich i wściekłych" zgromadziła na starcie około 275 tysięcy osób.

Rezultat otwarcia drugiej dużej premiery minionego weekendu podała także firma UIP, która dzieli się informacjami na temat popularności swoich filmów tylko wtedy, gdy tytuł odniesie w kinach sukces. Ponieważ w tym tygodniu dystrybutor miał się czym pochwalić, dowiedzieliśmy się, że "Oppenheimera" obejrzało na dużym ekranie ćwierć miliona widzów. Tym samym najlepszy rezultat otwarcia filmu Nolana w naszym kraju ("Mroczny rycerz powstaje z 2012 roku) został poprawiony aż o 57 proc. W bieżącym sezonie lepszy wynik na starcie osiągnęły tylko "Barbie" oraz "Szybcy i wściekli 10".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Didaskalia: Oppenheimer i historia powstania bomby atomowej. Rozmowa z Andrzejem Draganem, polskim fizykiem teoretykiem

"Teraz stałem się śmiercią, niszczycielem światów" – to zdanie, zaczerpnięte z hinduskiej świętej księgi Bhagawadgita, wypowiedział 41-letni fizyk, obserwując potężny rozbłysk na pustyni Alamogordo w stanie Nowy Meksyk. Reakcja J. Roberta Oppenheimera nie powinna dziwić, takiej niszczycielskiej siły ludzkość dotychczas nie znała.

W przeciwieństwie do innych największych przebojów bieżącego sezonu, "Oppenheimer" nie jest stricte komercyjnym tytułem. W jego przypadku popularność w kinach staje się środkiem prowadzącym do celu, jakim są przyszłoroczne Oscary. Na dodatek, obraz Christophera Nolana jest bardzo długim filmem (trwa aż 3 godziny), przez co liczba jego seansów jest mocno ograniczona. Wiele czynników przemawia za tym, że "Oppenheimer" jeszcze przez długi czas będzie utrzymywać w kinach widownię na wysokim poziomie.

Sukces "Barbie" oraz "Oppenheimera" sprawił, że frekwencja w polskich kinach po raz pierwszy od wybuchu pandemii sięgnęła milionowego pułapu. Weekend za nami, a w środku tygodnia wciąż trudno jest kupić bilety na dobre miejsca na wieczorne seanse wymienionych filmów.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" wybieramy się na wakacyjną podróż śladami hitowych filmów i seriali, zachwycamy się słoneczną Taorminą, przypominamy najbardziej wstrząsające odcinki "Black Mirror" i komentujemy nowy sezon show Netfliksa. A na koniec sprawdzamy, jak wypadł Marcin Dorociński w "Mission:Impossible". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Film
Oppenheimerchristopher nolanbarbie

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (132)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.