Największe klapy finansowe 2010

Największe klapy finansowe 2010
Źródło zdjęć: © Kino Świat
Grzegorz Kłos

24.11.2010 | aktual.: 22.03.2017 09:13

Nawet wielkie gwiazdy nic tu nie wskórały – te filmy po prostu okazały się finansowym fiaskiem!

1 / 12

12. Furia

Obraz
© Warner Bros. Pictures

Box Office: 81 mln dolarów Zwróciło się: 100%

"Edge of darkness" miało być tryumfalnym powrotem na ekrany starego dobrego Mela Gibsona, którego tak lubimy z "Zabójczej broni" czy "Ptaszka na uwięzi".

Mimo że "Furia" dotychczas się zwróciła, to nie odniosła tak spektakularnego sukcesu, jaki przewidywano.

Być może następny film z udziałem aktora, "The Beaver", w reżyserii Jodie Foster okaże się lepszym strzałem.

** [

10 WSTYDLIWYCH PRZYJEMNOŚCI, KTÓRE KOCHAMY ]( http://film.wp.pl/10-wstydliwych-przyjemnosci-6025278032835713g )* *** [

TAK WYGLĄDA RODZEŃSTWO WIELKICH GWIAZD ]( http://film.wp.pl/supergwiazdy-i-ich-rodzenstwo-6025277585678977g )

2 / 12

11. Charlie St. Cloud

Obraz
© Universal Pictures

Box Office: 44 mln dolarów Zwróciło się: 100%

Jak uszczypliwie zauważył Forbes, Zac Efron cieszył się ogromnym zainteresowaniem, kiedy występował w kolejnych częściach „High School Musical”.

Jednak w momencie, gdy pojawił się w produkcji nieco bardziej serio, jego nastoletni fani, do których po części skierowany był „Charlie St. Cloud”, po prostu tego nie kupili.

Produkcja w reżyserii Burra Steersa, podobnie jak „Furia”, zwróciła się, ale nie wygenerowała zakładanych zysków.

** [

10 WSTYDLIWYCH PRZYJEMNOŚCI, KTÓRE KOCHAMY ]( http://film.wp.pl/10-wstydliwych-przyjemnosci-6025278032835713g )**

3 / 12

10. Pozdrowienia z Paryża

Obraz
© Monolith Films

Box Office: 52 mln dolarów Zwróciło się: 100%

Sensacyjna historia szpiegowska z udziałem Johna Travolty w roli szalonego agenta CIA? Brzmi jak murowany przebój i to nakręcony małym kosztem. Nic z tych rzeczy.

Film w reżyserii Pierre Morel, autora najpopularniejszego thrillera akcji ostatnich lat – „Uprowadzona” (ponad 200 milionów dolarów zysku na całym świecie!), ledwo się zwrócił.

Najwyraźniej magia Travolty z upływem lat nie działa, jak kiedyś...

** [

10 WSTYDLIWYCH PRZYJEMNOŚCI, KTÓRE KOCHAMY ]( http://film.wp.pl/10-wstydliwych-przyjemnosci-6025278032835713g )* *** [

TAK WYGLĄDA RODZEŃSTWO WIELKICH GWIAZD ]( http://film.wp.pl/supergwiazdy-i-ich-rodzenstwo-6025277585678977g )

4 / 12

9. Zemsta futrzaków

Obraz
© Monolith Films

Box Office: 35 mln dolarów Zwróciło się: 100%

Powodów do zadowolenia nie mają również producenci obrazu w reżyserii Rogera Kumble’a.

Komedia familijna o perypetiach „złego pana dewelopera”, który zaszedł za skórę leśnym stworzeniom, okazała się średnio interesująca dla kinomanów.

Nie pomogła obsada - Brendan Fraser i Brooke Shields, zwierzątka generowane w technologii CGI ani pseudo śmieszne gagi.

** [

10 WSTYDLIWYCH PRZYJEMNOŚCI, KTÓRE KOCHAMY ]( http://film.wp.pl/10-wstydliwych-przyjemnosci-6025278032835713g )* *** [

TAK WYGLĄDA RODZEŃSTWO WIELKICH GWIAZD ]( http://film.wp.pl/supergwiazdy-i-ich-rodzenstwo-6025277585678977g ) ** [

ONE BYŁY NAJSEKSOWNIEJSZE W LATACH 80. I 90. ]( http://film.wp.pl/kobiety-w-ktorych-sie-kochalismy-w-latach-80-i-90-6025277507613825g )

5 / 12

8. Green Zone

Obraz
© UIP

Box Office: 95 mln dolarów Zwróciło się: 95%

Damon nieraz udowadniał, że filmy z jego udziałem mają finansowy potencjał. Chodzi w dużej mierze o serię z przygodami agenta Bourne’a, której całościowy dochód wyniósł niemal miliard dolarów.

Jak widać nie w każdym przypadku aktor jest kurą znoszącą złote jajka. Mimo że za kamerą „Green Zone” stanął Paul Greengrass, reżyser „Ultimatum Bourne’a”, to film okazał się klapą.

Chyba nie bez przyczyny Matt Damon okazał się jednym z najbardziej przepłacanych aktorów 2010 roku (Czytaj tutaj).

** [

10 WSTYDLIWYCH PRZYJEMNOŚCI, KTÓRE KOCHAMY ]( http://film.wp.pl/10-wstydliwych-przyjemnosci-6025278032835713g )**

6 / 12

7. MacGruber

Obraz
© Rogue

Box Office: 9,3 mln dolarów Zwróciło się: 93%

Zdaniem magazynu, filmy oparte na wątkach i postaciach wykorzystanych w skeczach Saturday Night Live nigdy dobrze się nie sprzedają.

Niestety zwariowana komedia „MacGruber” nie okazała się chlubnym wyjątkiem od reguły.

** [

10 WSTYDLIWYCH PRZYJEMNOŚCI, KTÓRE KOCHAMY ]( http://film.wp.pl/10-wstydliwych-przyjemnosci-6025278032835713g )* *** [

TAK WYGLĄDA RODZEŃSTWO WIELKICH GWIAZD ]( http://film.wp.pl/supergwiazdy-i-ich-rodzenstwo-6025277585678977g ) ** [

ONE BYŁY NAJSEKSOWNIEJSZE W LATACH 80. I 90. ]( http://film.wp.pl/kobiety-w-ktorych-sie-kochalismy-w-latach-80-i-90-6025277507613825g )

7 / 12

6. Istota

Obraz
© Kino Świat

Box Office: 25 mln dolarów Zwróciło się: 85%

Klapa finansowa obrazu Vincenzo Nataliego pokazuje, że filmy science fiction nie cieszą się już chyba takim zainteresowaniem, jak dwie- trzy dekady temu.

„Istota” nie spełniła oczekiwań, jakie pokładało w niej studio Braci Warner, mimo że w obsadzie mogliśmy zobaczyć zdobywcę Oscara Adriena Brody’ego.

A szkoda, bo historia z pogranicza horroru i fantastyki naukowej, poruszająca kwestie etyki miała w sobie spory potencjał.

** [

10 WSTYDLIWYCH PRZYJEMNOŚCI, KTÓRE KOCHAMY ]( http://film.wp.pl/10-wstydliwych-przyjemnosci-6025278032835713g )* *** [

TAK WYGLĄDA RODZEŃSTWO WIELKICH GWIAZD ]( http://film.wp.pl/supergwiazdy-i-ich-rodzenstwo-6025277585678977g )

8 / 12

5. Pozwól mi wejść

Obraz
© Monolith Films

Box Office: 20 mln dolarów Zwróciło się: 85%

Skoro szwedzki oryginał cieszy się na Starym Kontynencie mianem kultu, to Amerykanie nie mogli oczywiście przegapić takiej okazji.

Oczekiwania względem remake’u „Pozwól mi wejść” były naprawdę spore, zważywszy że produkcji podjęła się legendarna wytwórnia Hammer, dla której miał to być tryumfalny powrót do branży.

Niestety – dramat grozy w reżyserii Matta Reevesa zarobił jedynie 20 mln dolarów. To dwa razy więcej niż skandynawski oryginał, jednak nie zapominajmy, że produkcje miały skrajnie różne budżety.

** [

10 WSTYDLIWYCH PRZYJEMNOŚCI, KTÓRE KOCHAMY ]( http://film.wp.pl/10-wstydliwych-przyjemnosci-6025278032835713g )**

9 / 12

4. Scott Pilgrim kontra świat

Obraz
© Universal Pictures

Box Office: 60 mln dolarów Zwróciło się: 77%

Naszym zdaniem to jeden z największych tegorocznych przegranych. O ostatnim filmie Edgara Wrighta (reżyser „Hot fuzz” i „Wysypu żywych trupów”) było głośno na długo zanim wszedł on do kin.

Mimo że produkcja w większości przypadła do gustu krytykom, to grupa docelowa do której był skierowany okazała się za mała. Z kolei dla masowego widza film Wrighta okazał się po prostu niezrozumiały.

10 / 12

3. Repo Men - Windykatorzy

Obraz
© Universal Pictures

Box Office: 32 mln dolarów Zwróciło się: 56%

Pierwszą trójkę otwiera futurystyczny thriller w reżyserii Miguela Sapochnika.

Jude Law może być wdzięczny losowi, że zanim wystąpił w „Repo Men – Windykatorzy”, udało mu się zagrać w doskonałym „Sherlocku Holmesie”.

Zarówno widzowie, jak i krytycy nie kupili historii o pracownikach firmy windykacyjnej, specjalizującej się w odbieraniu niespłaconych organów...

** [

10 WSTYDLIWYCH PRZYJEMNOŚCI, KTÓRE KOCHAMY ]( http://film.wp.pl/10-wstydliwych-przyjemnosci-6025278032835713g )* *** [

TAK WYGLĄDA RODZEŃSTWO WIELKICH GWIAZD ]( http://film.wp.pl/supergwiazdy-i-ich-rodzenstwo-6025277585678977g )

11 / 12

2. Środki nadzwyczajne

Obraz
© CBS Films

Box Office: 15 mln dolarów Zwróciło się: 48%

Miejsce drugie na liście Forbesa przypadło dramatowi w reżyserii Toma Vaughana.

Bardzo niska frekwencja pokazuje, że nie wystarczy obsadzić znane nazwiska (w tym przypadku Harrison Ford i Brendan Fraser), aby odnieść sukces.

"Środki nadzwyczajne" to opowieść o dwóch mężczyznach, których dzieci umierają na rzadką chorobę. Najwyraźniej nowo powstałe CBS Films musi jeszcze trochę poczekać na swój hit.

** [

TAK WYGLĄDA RODZEŃSTWO WIELKICH GWIAZD ]( http://film.wp.pl/supergwiazdy-i-ich-rodzenstwo-6025277585678977g )

12 / 12

1. Jonah Hex

Obraz
© Warner Bros. Pictures

Box Office: 11 mln dolarów Zwróciło się: 24%

Według wyliczeń magazynu najmniej dochodowym filmem mijającego roku jest „Jonah Hex”.

Od czasu sukcesu pierwszych „Batmanów” Tima Burtona wielkie studia filmowe prześcigają się w wykupywaniu praw do ekranizacji komiksów. Jednak jak pokazuje ten smutny przykład, nie wszystkie dobrze się sprzedają.

Może to wina westernowego charakteru produkcji? A może historia o łowcy nagród potrafiącym porozumiewać się ze zmarłymi to za dużo nawet dla najbardziej zatwardziałych fanów komiksów?(gk/mn)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (46)