Zarobił ponad 950 mln dolarów. Nie wiedzieli, czy pokazać kinowy przebój
Z oczywistego powodu, przez blisko pięć miesięcy, japońscy dystrybutorzy zastanawiali się, czy pokazać widzom w kinach jeden z najgłośniejszych filmów roku – "Oppenheimera". W końcu podjęli decyzję, że produkcję o naukowcu, który stworzył bombę atomową, będą wyświetlać w przyszłym roku.
"Teraz stałem się śmiercią, niszczycielem światów" – to zdanie, zaczerpnięte z hinduskiej świętej księgi Bhagawadgita, wypowiedział 41-letni fizyk, obserwując potężny rozbłysk na pustyni Alamogordo w stanie Nowy Meksyk. Reakcja J. Roberta Oppenheimera nie powinna dziwić, takiej niszczycielskiej siły ludzkość dotychczas nie znała.
6 sierpnia 1945 roku Stany Zjednoczone wykorzystały naukowe zdobycze Oppenheimera i zrzuciły bombę atomową na Hiroszimę. Trzy dni później podobna tragedia spotkała Nagasaki. Szacuje się, że w wyniku atomowego ataku na japońskie miasta zginęło ponad 400 tys. osób.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Oppenheimer - nowy zwiastun
Film Christophera Nolana "Oppenheimer" uważany jest za głównego faworyta w rywalizacji o nagrody Amerykańskiej Akadami Filmowej. Świadczą o tym chociażby nominacje do Złotych Globów. Obraz został wyróżniony w ośmiu kategoriach – najlepszy dramat, największy przebój kinowy, reżyser i scenarzysta (Nolan), pierwszoplanowy aktor (Cillian Murphy), drugoplanowy aktor i aktorka (Robert Downey Jr. i Emily Blunt) oraz najlepsza muzyka (Ludwig Goransson). Nie ulega więc wątpliwości, że "Oppenheimer" jest filmem, z którym warto się zapoznać.
Po kilku miesiącach namysłu, pojawił się w Japonii dystrybutor, który zdecydował się wprowadzić film Nolana do kin ("Oppenheimer" miał światową premierę w połowie lipca). "Decyzja została podjęta po długich przemyśleniach i dialogu związanego z tematyką filmu, szczególnie wrażliwą dla nas, Japończyków" – przekazał mediom przedstawiciel firmy Bitters End.
Dodajmy, że dramat Christophera Nolana to nie tylko oscarowa produkcja, ale także wielki kinowy przebój. "Oppenheimer" zarobił na całym świecie 951 mln dolarów (3. wynik w bieżącym sezonie). Jeśli film stanie się przebojem w Japonii, może przekroczyć pułap miliarda dolarów.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o najlepszych (i najgorszych) reklamach świątecznych, wielkich potworach w "Monarchu" na AppleTV+ i szokującym znęcaniu się na ludźmi w "Special Ops: Lioness" na SkyShowtime. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.