Trwa ładowanie...

Widzów czeka nowość. Netflix zmieni się nie do poznania

"Nigdy nie mów nigdy, ale nie mamy tego w planach" – tak kilka miesięcy temu na pytanie o wprowadzenie reklam na platformie streamingowej odpowiedział dyrektor finansowy Netfliksa. Spadek liczby subskrybentów w pierwszym kwartale 2022 r., który pociągnął za sobą spadek wartości akcji, sprawił jednak, że pakiety z reklamami pojawią się jeszcze w tym roku.

Netflix wprowadza reklamyNetflix wprowadza reklamyŹródło: Materiały prasowe
d1n5dj8
d1n5dj8

Sprawozdanie z pierwszego kwartału 2022 r. wstrząsnęło akcjonariuszami. W ciągu trzech miesięcy liczba subskrybentów spadła na całym świecie o 200 tys. osób. Netflix bardzo rozminął się ze swoimi prognozami. Zakładał w nich, że liczba subskrybentów wzrośnie w tym okresie o 2,5 mln osób. To spowodowało, że akcje medialnego giganta zaczęły gwałtowanie spadać.

Prognozy na kolejne miesiące są jednak jeszcze gorsze. Szefowie platformy zakładają w niej, że od kwietnia do czerwca liczba subskrybentów spadnie o 2 mln osób. Przyjmując, że w estymacjach nie odkrywa się wszystkich kart, można założyć, że Netflix w drugim kwartale można stracić nawet 4-5 mln abonentów. A to oznacza już poważne kłopoty.

Anna-Maria Sieklucka o pracy pod skrzydłami Netflixa: "Mieliśmy koordynatora scen intymnych"

Pierwszym pomysłem na poprawienie wyników Netfliksa było wprowadzenie opłaty związanej z dzieleniem się jednym kontem. W kilku krajach Ameryki Południowej od kilku miesięcy na platformie testowana jest funkcja, która umożliwia uiszczenie dodatkowej opłaty za udostępnienie hasła osobom spoza gospodarstwa domowego. Miesięczny koszt uczciwego rozwiązania problemu wynosi 2,99 dol. (około 13 zł).

d1n5dj8

W ostatnich dniach pojawiła się informacja, że jeszcze w tym roku, w ostatnim kwartale, zostanie wprowadzony na Netfliksie pakiet z reklamami. Propozycja szefów medialnego giganta wydaje się być przemyślana i atrakcyjna dla użytkowników. Reklamy nie pojawią się bowiem w podstawowych pakietach abonamentowych, za które trzeba obecnie zapłacić w Polsce od 29 zł do 60 zł.

Abonament z reklamami ma być tańszy od obowiązujących obecnie opcji. Pozwoli jednak pozyskiwać szefom Netfliksa pieniądze z innych źródeł niż tylko te, które są związane z opłatą abonamentową. Wyłącznie subskrypcyjny model biznesowy sprawdzał się przez wiele lat, ale najwyraźniej nachodzi jego koniec.

d1n5dj8

 Słuchasz podcastów? Jeśli tak, spróbuj nowej produkcji WP Kultura o filmach, netfliksach, książkach i telewizji. "Clickbait. Podcast o popkulturze" dostępny jest na Spotify oraz w aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach. A co jeśli nie słuchasz? Po prostu zacznij.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1n5dj8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n5dj8

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj