Świat widziany oczami dziecka. "Mirai" wkrótce wejdzie na ekrany kin
Nominowany do Oscara i Złotego Globu japoński film animowany “Mirai”, w reżyserii Mamoru Hosody pojawi się w kinach 1 lutego. To pierwszy japoński film anime, który miał swoją premierę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
"Mirai” to najnowsza animacja jednego z najważniejszych współczesnych twórców tego gatunku, Mamoru Hosody, reżysera m.in. "Wilczych dzieci”. Reżyser pokazuje dziecięcy świat zazdrości i poczucia niesprawiedliwości, a także złości i buntu wobec dorosłych, którzy zapomnieli już, że świat z perspektywy dziecka wygląda zupełnie inaczej. Klasyczna animacja ze współczesną japońską rodziną w tle.
Zobacz zwiastun filmu:
O FILMIE
"Mirai” to intymna opowieść o rodzącej się zazdrości, która wdziera się w życie 5-letniego Kuna wraz z pojawieniem się w domu młodszej siostry, Mirai. Reżyser stworzył fabułę obserwując zachowania własnego syna. Do rzeczywistości, tak samo jak w poprzednich produkcjach, wprowadził warstwę magiczną: Kun odkrywa, że w ogrodzie za domem może podróżować w czasie - wyrusza do przyszłości na spotkanie z nastoletnią już Mirai i do przeszłości, gdzie spotyka matkę w czasach jej dzieciństwa i odkrywa w niej równie krnąbrną, co w sobie naturę, oraz dziadka, miłośnika motocykli i żołnierza. Dowiaduje się także, że rodzinne mity to niekoniecznie tylko opowieści. Hosoda miesza porządki czasowe, nieoczekiwanie przenosi bohaterów z jednej przestrzeni w drugą i miksuje wyobraźnię z tu i teraz - w tym wszystkim bardzo sprawnie prowadzi widza przez doświadczenia różnych pokoleń. Reżyser przyznaje, że jego intencją było stworzenie dzieła chłonącego to, co dzieje się wokół: japońskie społeczeństwo wydaje się być zaprojektowane dla dorosłych, a "Mirai” ma przypomnieć, że dzieci też są jego częścią i nie należy o nich zapominać.
Mamoru Hosoda o filmie
“Wielu dorosłych w Japonii nie bierze ślubu i nie decyduje się mieć dzieci, więc liczba urodzeń staje się naprawdę niska - już jest to społeczne zagrożenie. Czuję, że wszyscy zapominają jak wyglądają dzieci, więc chcę przypomnieć, że tak, dzieci istnieją i nie zapominajcie o nich (...). Dorosłe postrzeganie dzieci jest takie, że musimy je wszystkiego uczyć, albo, że są gorsze, ponieważ nie są przystosowane do życia w społeczeństwie. Ale kiedy spędzam czas z dziećmi czuję, że więcej uczę się od nich, a nie odwrotnie, jak myśli społeczeństwo, ponieważ one są takie niezepsute. Żyją inaczej i swobodnie, ponieważ nie ograniczają się do zasad czy norm społecznych. Poprzez "Mirai" chciałem przypomnieć dorosłym, że powinni bardziej lubić bycie z dziećmi lub być jak dzieci i pozwolić sobie na większą swobodę. Mam nadzieję, że Mirai zmieni to postrzeganie”
Mamoru Hosoda
Japoński reżyser i twórca animacji, nazywany “nowym Miyazakim”. Od 2005 do 2011 roku Hosoda pracował w studio Madhouse. W 2011 roku założył własne studio animacji Studio Chizu, razem z Yuichiro Saito, który wyprodukował “O dziewczynie skaczącej przez czas”. Po raz pierwszy zwrócił uwagę publiczności na początku lat dwutysięcznych, produkując dwa filmy z serii Digimon Adventure i szósty film z serii One Piece. Po “O dziewczynce skaczącej przez czas” zdobył uznanie krytyków. Studiował malarstwo na Kanazawa College of Art.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.