Kręci film o maturzystach. Chce 17 mln
Ekipa Friza działa na polskim YouTubie ze sporym powodzeniem od 2018 r. Wielokrotnie Karol "Friz" Wiśniewski i jego koledzy z grupy wychodzili poza internet. Słynne lody sygnowane logiem, płyta, a teraz film – youtuberzy wiedzą, jak zmonetyzować swoją popularność, zwłaszcza wśród najmłodszych odbiorców.
Pomysłodawcą Ekipy jest 28-letni Karol "Friz" Wiśniewski. W sieci działał on od 2010 r., publikując materiały związane z jazdą na rolkach czy grami Minecraft i Pokémon Go. W sierpniu 2018 r. wraz z Mateuszem Trąbką ps. Tromba oraz Łukaszem Wojtycą ps. Wujek Łuki założył słynny zespół twórców internetowych, który szybko zdobył ogromny rozgłos. W ciągu 2,5 roku działalności zgromadził ponad 2 mln subskrybentów, a jego filmy wyświetlono łącznie prawie 400 mln razy.
Skład Ekipy wielokrotnie ulegał zmianie. Oprócz wspomnianych najbardziej znanymi jej członkami byli jeszcze m.in. Weronika "Wersow" Sowa, prywatnie partnerka Friza, Katarzyna "Fusialka" Bożek, Mateusz "Mini Majk" Krzyżanowski czy Patryk "Qry" Lubaś. Od 2020 do lipca 2022 r. gwiazdy internetu mieszkały razem w tzw. "Domu Ekipy", czyli willi znajdującej się pod Krakowem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Friz o rozpadzie Ekipy: "Wolę pewnych spraw nie poruszać"
W międzyczasie Ekipa wydała płytę i dwie publikacje książkowe, weszła w intratną współpracę z firmą Koral, sygnując swoim logiem lody, na punkcie których oszalały polskie dzieciaki, czy siecią sklep Biedronka, w których pojawiły się donuty Ekipy. Nawet w parku rozrywki Energylandia w Zatorze powstał rollercoaster Ekipa Light Explorers oraz strefa chillu Ekipy. Do długiej listy projektów dołączy wkrótce pełnometrażowy film.
Ekipa Friza zadebiutuje w kinie. Stara się o pokaźną dotację z PISF-u
Jak przekazały Wirtualne Media, słynny youtuber pracuje właśnie nad pierwszą produkcją przeznaczoną na duży ekran. Opowie ona o współczesnych maturzystach, a w obsadzie nie zabraknie oczywiście popularnych influencerów. Prace na planie ruszą jeszcze w lipcu tego roku, premiery należy natomiast spodziewać się w 2025 r. Prosto z kin trafi on zapewne do streamingu.
Spółka Ekipa Holding, w której Friz posiada aż 41,21 proc. akcji, postanowiła skorzystać z programu zachęt prowadzonego przez Państwowy Instytut Sztuki Filmowej. Jak czytamy na stronie instytucji, jest on regulowany ustawą o finansowym wspieraniu produkcji audiowizualnej i oferuje zwrot poniesionych w Polsce kosztów produkcji w wysokości 30 proc. polskich wydatków kwalifikowalnych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
EKIPA - 3KIPA
Środki pochodzą bezpośrednio z budżetu państwa i są rozdzielane w ciągu roku aż do ich wyczerpania. Zwrot kosztów dostępny jest dla filmów fabularnych, animowanych, dokumentalnych oraz seriali zaliczających się do każdego z wymienionych gatunków. Informację o wysokości ewentualnej dotacji ekipa Friza otrzyma prawdopodobnie w drugiej połowie roku.
"Koszty produkcji i marketingu filmu szacowane są na ok. 17 mln zł brutto, przy czym koszty te poniesione zostaną także w części przez dystrybutora filmu, a także w przypadku ich pozyskania – zewnętrznych inwestorów", cytują oświadczenia Wirtualne Media. Być może wchodząc na ekrany kin, Friz ma nadzieję na osiągnięcie takiego sukcesu frekwencyjnego jak inny popularny youtuber, Kamil Labudda, z filmem dokumentalnym "Budda. Dzieciak ‘98".
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" przestrzegamy przed wyjściem z kina za wcześnie na "Kaskaderze", mówimy, jak (nie)śmieszna jest najnowsza komedia Netfliksa "Bez lukru" oraz jaramy się Eurowizją. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: