Nowa polska produkcja. W ciągu dwóch tygodni pobiła wszystkie rekordy
Nowy polski serial kryminalny "Śleboda" zbiera mieszane opinie zarówno od widzów, jak i krytyków, więc jego artystyczna ocena jest tematem do dyskusji. Nie ulega jednak wątpliwości, że produkcja odniosła duży komercyjny sukces w coraz bardziej popularnym serwisie SkyShowtime.
Oryginalna produkcja platformy streamingowej SkyShowtime reklamowana była jako mroczna opowieść osadzona na Podhalu, nawiązująca do ciemnej i niechętnie wspominanej części historii tego regionu.
Młoda antropolożka z Krakowa (w tej roli Maria Dębska) wyjeżdża w rodzinne strony, których nie odwiedzała od lat. W górach przypadkowo odkrywa zwłoki. Bohaterka zostaje wplątana w śledztwo dotyczące morderstwa. Zbrodnia uruchamia lawinę wydarzeń. Na jaw wychodzą tajemnice z przeszłości i zawiłe podhalańskie relacje.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Śleboda | Oficjalny Trailer | SkyShowtime Polska
Wielowątkowa struktura serialu miała być jego mocną stroną, ale, zdaniem krytyków, tych wątków było jednak za dużo. "O czym właściwie miał być ten serial? Trudno znaleźć jedną odpowiedź na to pytanie i to zdaje się być największym błędem produkcji. Twórcy chyba sami pogubili się w tej plątaninie. Jest zagadka kryminalna, a przemieszane są z nią historie miłosne kilku par. Mamy tu liczne zdrady, wątki zemsty. Brak jednak wspólnego mianownika" – napisała Karolina Grabińska.
Polskich widzów SkyShowtime "Śleboda" trzymała jednak w napięciu do samego końca (ostatni odcinek miał premierę 9 stycznia). Jak podaje serwis, serial przyciągnął przed ekrany niemal połowę subskrybentów serwisu w Polsce, a blisko 90% z nich kontynuowało oglądanie serialu po obejrzeniu pierwszego odcinka. Co więcej, w trochę ponad dwa tygodnie po premierze pierwszego odcinka, serial stał się najchętniej oglądanym tytułem w SkyShowtime od momentu jego uruchomienia w Polsce.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z ogromnej popularności i oglądalności serialu wśród polskich widzów. To potwierdza zapotrzebowanie nie tylko na mroczne i pełne akcji opowieści, ale także na powstawanie angażujących i autentycznych produkcji lokalnych. (...) Cieszymy się również, że ‘Śleboda’ z plejadą polskich gwiazd, już w lutym będzie dostępna na naszych pozostałych europejskich rynkach" - powiedział Chief Content Officer w SkyShowtime, Kai Finke.
Największe rozczarowanie roku? A największa beka mijającego 2024 r.? Wybieramy porażki i sukcesy w świecie filmu i seriali. Lista jest długa i kontrowersyjna, jak to w "Clickbaicie". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: