Trwa ładowanie...

"Pewnego razu w… Hollywood": wielki sukces w polskich kinach

Nikt chyba nie miał wątpliwości, że najnowszy film Quentina Tarantino stanie się w naszym kraju przebojem. Mało kto spodziewał się jednak, że jego popularność będzie aż tak duża. W piątek, ósmego dnia wyświetlania, widownia "Pewnego razu w… Hollywood" przekroczy pół miliona osób.

"Pewnego razu w… Hollywood": wielki sukces w polskich kinachŹródło: Materiały prasowe
d23gzmg
d23gzmg

Pół miliona widzów. Oznacza to, że na przestrzeni zaledwie kilku dni "Pewnego razu w… Hollywood" w polskich kinach zgromadzi niemal tyle osób, co w sumie zebrał najpopularniejszy do tej pory film Quentina Tarantino "Bękarty wojny". Produkcję z 2009 r. obejrzało trochę ponad 550 tys. widzów. Po tak imponującym starcie najnowsze działo słynnego reżysera może nawet sięgnąć milionowego pułapu. A przekroczyć, czy chociażby zbliżyć się do milionowego pułapu, udaje się tylko nielicznym tytułom. Na ogół, jak chociażby w tym roku, są to rodzime komedie romantyczne, filmy Patryka Vegi, hollywoodzkie produkcje dla młodych widzów albo najgłośniejsze ekranizacje komiksów.

Obejrzyj zwiastun "Pewnego razu... w Hollywood" z polskimi napisami:

W bieżącym sezonie milionową widownią może się ”pochwalić” siedem tytułów – "Miszmasz, czyli Kogel Mogel 3", "Planeta singli 3", "Kobiety mafii 2", "Jak wytresować smoka 3", "Król Lew", "Sekretne życie zwierzaków domowych 2" oraz "Avengers: Koniec gry". Jak łatwo zauważyć, "Pewnego razu w… Hollywood" byłoby w tym gronie jedynym filmem opartym na oryginalnym pomyśle. I chociażby z tego właśnie powodu warto obejrzeć najnowszy film Tarantino.

Do obejrzenia "Pewnego razu w… Hollywood" na razie nie trzeba jednak namawiać. Podczas premierowego weekendu film zgromadził 287 tys. osób. W tym roku spośród hollywoodzkich produkcji lepszy rezultat na starcie osiągnęły tylko dwa tytuły "Avengers: Koniec gry" oraz "Król Lew". Jeśli chodzi o wcześniejsze filmy Quentina Tarantino, to do tej pory najlepszym otwarciem legitymowała się "Nienawistna ósemka". Ale jej rezultat to zaledwie 114 tys. widzów. Stutysięczny pułap przekroczyły na starcie jeszcze tylko "Bękarty wojny" (101,5 tys. osób).

"Pulp Fiction"/Materiały prasowe
Źródło: "Pulp Fiction"/Materiały prasowe

Tarantino zawsze mógł liczyć na polską widownię. "Pulp Fiction" (1994), w trudnych dla przemysłu kinowego w Polsce czasach, zgromadził przed dużym ekranem 428 tys. osób. Wynik budzi jeszcze większy szacunek, jeśli przypomnimy, że nagrodzony Złotą Palmą w Cannes obraz rozpowszechniany był jedynie w 25 kopiach (wówczas nie było jeszcze kopii cyfrowych). A to oznacza, że w jednym tygodniu film mogło wyświetlać tylko 25 kin. Dla porównania, "Pewnego razu w… Hollywood" rozpowszechniane jest w 236 kopiach.

d23gzmg

Reasumując, w Polsce każdy film wyreżyserowany przez Quentina Tarantino sprzedawał się przynajmniej dobrze. Nawet "Grindhouse: Death Proof" (2007), który w innych krajach osiągał fatalne wyniki. Niemniej, osiągnięcia wszystkich poprzednich filmów Tarantino bledną na tle frekwencyjnego sukcesu jego najnowszego dzieła. Sukcesu, którego przyczynę łatwiej chyba byłoby wyjaśnić socjologowi niż filmoznawcy.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

"Pewnego razu w… Hollywood" zbiera na ogół bardzo dobre recenzje, ale to nie one miały największą moc sprawczą. Wydaje się, że najsilniej działającym magnesem na polską szeroką widownię jest postać Romana Polańskiego (mimo że przedstawiona w filmie bardzo epizodycznie) zagrana przez polskiego aktora Rafała Zawieruchę.

To wydarzenie zostało bardzo mocno nagłośnione w mediach, które skutecznie pobudziły potrzebę obejrzenia filmu u osób niezbyt często chodzących do kina. Czy też widzów, którzy twórczość Quentina Tarantino znają co najwyżej ze słyszenia. Stąd tak imponująca frekwencja, ale i dość zróżnicowane opinie o filmie. Cóż, ponoć kawior za pierwszym razem też nie smakuje.

d23gzmg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d23gzmg

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj