Trwa ładowanie...

Skandal to za mało. Polski film dla dorosłych widzów trafił do kin

Polskie kina w ostatnich dniach stycznia, za sprawą dwóch filmów, miały stać się areną małej rewolucji obyczajowej. 20 stycznia pojawił się "Babilon", który przez amerykańskich krytyków został nazwany "najbardziej rozpustnym filmem w historii Hollywood". W miniony weekend premierę miał natomiast rodzimy erotyk "Pokusa".

Helena Englert w filmie "Pokusa"Helena Englert w filmie "Pokusa"Źródło: Materiały prasowe
d5tvs6w
d5tvs6w

Z dużej chmury spadł mały deszcz. Produkcje o mocnym erotycznym zabarwieniu miały stać się przebojami w polskich kinach, jednak zarówno hollywoodzki "Babilon", jak i rodzima "Pokusa", nie podbiły widowni.

Nagrodzony Złotym Globem za najlepszą muzykę i wyróżniony trzema nominacjami do Oscara "Babilon" zbierał skrajne opinie. Jedni krytycy określali film Damiena Chazelle'a jako totalny bałagan i chaos, inni dostrzegali w nim "ekstrawaganckie, dekadenckie i zachwycająco pyszne widowisko, oszałamiające kakofonią obłąkanej deprawacji". Wszyscy jednak uważali, że "Babilon" to jeden z "najbardziej rozpustnych filmów w historii Hollywood". Niespodziewanie, tego typu określenie nie zachęciło widzów do obejrzenia filmu w kinach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Pokusa" (2023) - zwiastun filmu.

"Babilon" poniósł klęskę. Produkcja, która kosztowała 80 mln dolarów, na całym świecie zarobi nie więcej niż 50 mln dolarów (aby wyjść na zero, powinna zebrać w kinach około 200 mln dolarów). W Polsce dystrybutor nie chce podzielić się wynikami swojego filmu, ale patrząc na repertuar kin na nadchodzący weekend, można zauważyć, że liczba seansów "Babilonu" w trzecim tygodniu wyświetlania została drastycznie zredukowana.

d5tvs6w

Właściciele kin w Polsce dużo większe nadzieje wiązali jednak z rodzimą produkcją Marii Sadowskiej "Pokusa". Reżyserka filmu znana jest z odważnego i bezpruderyjnego podejścia do spraw związanych z erotyką. Nie ulega wątpliwości, że "Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej" (2017) była udanym filmem, z bardzo dobrą, nagrodzoną Orłem, kreacją Magdaleny Boczarskiej, świetnymi zdjęciami Michała Sobocińskiego (Złota Żaba na EnergaCamerimage). "Dziewczyny z Dubaju" – najpopularniejszy polski film w 2021 roku – też się obroniły. "Pokusa" niestety już nie.

Erotyczny thriller, który jest ekranizacją bestsellerowej książki Edyty Folwarskiej, okazał się bardzo przeciętną produkcją, która w zestawieniu z delikatnym i bolesnym tematem wykorzystywania seksualnego kobiet, jest niczym więcej, jak ogłupiającą i szkodliwą rozrywką.

Atmosfera obyczajowego skandalu, towarzysząca premierze filmu, miała zapewne sprawić, że widzowie rzucą się do kin. Tak się jednak nie stało. Podczas premierowego weekendu "Pokusę" obejrzało jedynie 49,1 tys. widzów. Hitu w kinach nie będzie, ale gdy film Marii Sadowskiej pojawi się na którejś z platform streamingowych, to kto wie, czy nie stanie się nawet światowym przebojem. Jak to miało miejsce np. w przypadku serii "365 dni" na Netfliksie.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o prawdopodobnie najlepszym serialu 2023 roku (sic!), załamujemy ręce nad Złotymi Malinami i nominacjami do Oscarów, a także przeżywamy rozstanie Shakiry i Gerarda Pique. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d5tvs6w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d5tvs6w

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj