Widzowie Netfliksa pokochali ten film. Krytycy załamują ręce
12 maja na platformie streamingowej Netfliksa pojawił się mocno reklamowany film sensacyjny "Matka". Większość krytyków bardzo nisko oceniła produkcję z Jennifer Lopez, jednak widzowie są chyba innego zdania. "Matka" może stać się jednym z najpopularniejszych tytułów w historii Netfliksa.
Oto odpowiedź, dlaczego platformie streamingowej tak bardzo zależy na produkcjach z udziałem hollywoodzkich gwiazd i dlaczego są w stanie zapłacić im znacznie więcej pieniędzy niż hollywoodzkie wytwórnie. Film "Matka", który w kinach poniósłby zapewne klęskę (przy tak słabym scenariuszu i marnej realizacji), na platformie Netfliksa jest przebojem. I to nie jednym z wielu, lecz jednym z największych w historii.
Podczas premierowego tygodnia film z Jennifer Lopez był oglądany przez 83,7 mln godzin. To najlepszy rezultat otwarcia osiągnięty w tym roku i jeden z najlepszych w historii pośród filmów fabularnych. Ostatnim tytułem, który uzyskał na starcie lepszy wynik, był "Gray Man" (88,6 mln godzin), który miał premierę w lipcu ubiegłego roku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"The Mother" Netfliksa: Jennifer Lopez w niezwykłej roli. Mówi, dlaczego się na to zecydowała
Tymczasem drugi tydzień okazał się dla sensacyjnej produkcji jeszcze lepszy. Oglądalność filmu wzrosła do 94,4 mln godzin. W sumie przebój z Jennifer Lopez zabrał widzom na całym świecie 178 mln godzin i w następnym tygodniu "wskoczy" do czołowej dziesiątki największych przebojów wszech czasów Netfliksa, którą zamyka obecnie "Irlandczyk" Martina Scorsese (215 mln godzin).
Nie ulega wątpliwości, że hollywoodzkie gwiazdy są przez producentów Netfliksa bardzo pożądane, choć teraz, gdy kina znów dobrze funkcjonują, wcale nie jest łatwo przekonać je do zagrania w projekcie platformy streamingowej. Dlatego stawki są tu dużo wyższe niż te oferowane przez hollywoodzkie wytwórnie. Jednak bez gwiazd dużo trudniej o rekordową oglądalność. Wystarczy spojrzeć na najpopularniejsze filmy fabularne w historii Netfliksa:
1. "Czerwona nota" – 364 mln godzin (Dwayne Johnson, Ryan Reynolds, Gal Gadot)
2. "Nie patrz w górę!" – 360 mln godzin (Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence)
3. "Nie otwieraj oczu" - 282 mln godzin (Sandra Bullock)
4. "Glass Onion" - 280 mln godzin (Daniel Craig, Edward Norton i inni)
5. "Gray Man" - 254 mln godzin (Ryan Gosling, Chris Evans, Ana de Armas)
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" bierzemy na warsztat finały tegorocznej Eurowizji, rozprawiamy o "Yellowstone" z Kevinem Costnerem oraz polecamy trzy książki, od których nie będziecie mogli się oderwać w maju. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.