Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim o "Timecode Akcja Animacja". Poznaj szczegóły konkursu
Trwa konkurs "Timecode Akcja Animacja". Celem projektu jest wyłonienie zdolnych twórców animacji i motion designerów oraz umożliwienie im zaistnienia w branży kreatywnej.
Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim - managing directorem Timecode Film Production, organizatora konkursu.
Dlaczego postanowiliście zrealizować kolejny konkurs kreatywny?
Tomasz Dławichowski: Brakowało nam takiego projektu i z tego co wiem nie tylko nam.
W komunikacji marketingowej treści animowane nabierają coraz większego znaczenia, więc chyba najwyższa pora aby powstała inicjatywa, która skupia uwagę właśnie na twórcach animacji, a im samym daje szansę na zaistnienie w środowisku pod własnym nazwiskiem. Wszyscy mogą na tym skorzystać: twórcy, agencje reklamowe, studia produkcyjne i postprodukcyjne, klienci oraz ci, którzy w przyszłości będą te treści konsumować. Mamy nadzieję, że Timecode AKCJA ANIMACJA będzie pewnego rodzaju platformą wymiany pomysłów oraz przyczyni się do podniesienia poziomu animacji, która zawsze była mocną stroną Polaków. Od 13 lat produkujemy filmy dedykowane komunikacji marketingowej, nigdy nie było takiego zapotrzebowania na animację jak w ostatnich 2 latach. Dlatego szukamy twórców, którzy potrafią ciekawie opowiadać historie za pomocą ruchomych obrazków, a zarazem w atrakcyjny sposób przekazać prosty komunikat marketingowy.
Czy to jest nadrzędny cel konkursu?
Tak , chcemy pokazać, że ciekawe łączenie sztuki i marketingu jest możliwe. Przede wszystkim chcemy jednak dać szansę zdolnym twórcom na zaistnienie w branży.
Wszyscy potrafimy wskazać konkretne nazwiska ważne w projektowaniu, ilustracji, reżyserii, a w animacji nie jest już to takie oczywiste. Oczywiście ci ludzie są, ale nie mają szansy być zauważeni, zapamiętani, kojarzeni z konkretnymi pracami. Mam nadzieję, że Timecode "Akcja animacja" przyczyni się do zaistnienia autorytetów w dziedzinie animacji.
Jury jest dość liczne, kto się w nim znalazł?
Nasz konkurs skupia się na animacji przeznaczonych do komunikacji marketingowej, dlatego postanowiliśmy zaprosić zarówno przedstawicieli świata sztuki jak i ekspertów z branży marketingowej i PR’owej. Dzięki temu prace konkursowe będą ocenione z różnych perspektyw. Bardzo nam na tym wielowymiarowym podejściu zależało. Oceniane będą zarówno: kreacja, warsztat, spójność przekazu, oraz zgodność z briefem.
W jury pierwszej edycji znaleźli się:
Andrzej Pągowski - artysta, grafik
Grzegorz Szczepański - CEO, Hill+Knowlton Strategies Polska
Dawid Korzekwa - prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej
Anna Iller - branded content manager, Grupa Allegro
Katarzyna Rykaczewska - Senior Public Relations Specialist, Open Minded Group
Agnieszka Koćmierowska - Creative Group Head, Ogilvy & Mather
Łukasz Słotwiński - Creative Director CANAL + / NC+
Piotr Krauschar, managing partner - Faceaddicted.
Mariusz Neonov Mitek - art director, Leniva Fullmetal Agency
Jerzy Drozda - szkoleniowiec Adobe
Michał Paśko - producent, Timecode Film Production
Jak wygląda mechanika konkursu?
Na tematy konkursowe składają się gotowe ścieżki dźwiękowe (lektor + muzyka) oraz uzupełniające je briefy. Zadaniem uczestników konkursu jest zilustrowanie w dowolnej technice animacyjnej wybranego tematu.
Chcieliśmy aby konkurs nie odbiegał od typowej pracy dla klienta, dlatego mamy określone ramy czasowe a tematy są zdefiniowane w warstwie dźwiękowej.
Cała sztuka polega na tym, żeby je ciekawie opowiedzieć operując samym obrazem. Użytkownicy konkursu otrzymują bezpłatny dostęp do bazy Shutterstock, z której mogą pobierać dowolne materiały (grafiki, filmy i zdjęcia). Wykorzystanie tych elementów nie jest oczywiście obligatoryjne. Na prace czekamy do 20 listopada. Po tej dacie jury wybierze short listę – będzie to 5 prac, które zawalczą o nagrodę główną (honorarium w wysokości 10 000 zł, monitor referencyjny Eizo i tablet Wacom). Poza tym prawo przyznania wyróżnień (honorarium w wysokości 1000 zł każde i tablety Wacom) przysługuje także markom partnerskim, z których każda może wybrać 1 pracę. Dodatkowym benefitem dla autorów wyróżnionych prac będzie to, że mogą one zostać włączone do oficjalnej komunikacji marek partnerskich. Kto wie, cz nie będzie to kroki milowy w karierze zawodowej twórców?
Jakie to marki?
Zaprosiliśmy do współpracy marki z różnych branż – są to Cinema City, Polskie Koleje Państwowe, SAS Institute, Ursus, Premium Mobile, Zee One.
Czy konkurs odbędzie się w przyszłym roku?
Od samego początku zakładaliśmy, że będzie to projekt cykliczny. Naprawdę wierzymy w potencjał twórców. Natomiast spotkania na uczelniach artystycznych utwierdzają nas w przekonaniu, że osoby spoza branży mogą zaskoczyć wszystkich swoim spojrzeniem na zadania konkursowe. Pierwsza edycja jest z reguły zawsze najtrudniejsza, mamy nadzieję, że projekt będzie ewaluował, a każda kolejna będzie ciekawsza.
Prace można zgłaszać na stronie konkursu do 20 listopada. Pula nagród w konkursie wynosi 25 000 zł. Finalistę poznamy 12 grudnia.
#dziejesiewkulturze: znamy tajemnicę kodu z "Matriksa". Fani wymyślnych teorii będą zawiedzeni: