Seriale hulające w internecie

Bart Simpson

Dziś rusza Hulu.com - wspólny projekt NBC Universal i News Corp. to pierwsza tak poważna odpowiedź medialnych gigantów na popularność YouTube i iTunes.

Oficjalny start serwisu to dla koncernów medialnych prawdziwy sprawdzian. Dotąd bowiem tradycyjni gracze biernie przyglądali się boomowi na filmy w internecie, a na ich materiałach zarabiali inni. Teraz koncerny chcą wziąć sprawy we własne ręce, a Hulu.com ma dać odpowiedź: czy koncerny są w stanie nadrobić dystans do YouTube'a.

NBC i News Corp. do startu przygotowały się starannie - do współpracy przekonały ponad 50 spółek, w tym stacje telewizyjne, operatorów sieci kablowych, wytwórnie filmowe i władze amerykańskich lig - koszykówki (NBA)
oraz hokeja (NHL). Rezultat - na wirtualnych półkach Hulu.com znajdą się pełne odcinki ponad 250 seriali: zarówno najnowsze hity takie jak serial Heroes czy Simpsonowie, jak i tytuły, które zeszły już z anteny - np. Buffy - postrach wampirów, Policjanci z Miami i "Drużyna A". Gratką dla internautów ma być też sto filmów długometrażowych.

Większość materiałów ma być udostępniana bezpłatnie (ale tylko dla internautów w USA), serwis zaś ma się finansować z reklam wyświetlanych przy filmach. Przy czym nie będą one tak uciążliwe jak w telewizji - przerwy reklamowe mają trwać po kilkanaście sekund. Jak mówi szef Hulu Jason Kilar reklamy w Hulu wykupili już m.in. Nissan, sieć sklepów Best Buy i Unilever.

Czy to wystarczy, by zawalczyć o nowe pokolenie internautów, które więcej czasu spędza przed komputerem niż telewizorem? Pierwsze wyniki właściciele Hulu już znają - wersja testowa serwisu ruszyła bowiem pod koniec października ub.r. Jak mówi Kilar, w zeszłym miesiącu właściwie bez działań marketingowych udało się przyciągnąć do serwisu ponad pięć milionów widzów.

Część materiałów z Hulu.com jest też wyświetlana przez czołowe amerykańskie portale i serwisy: Yahoo!, MySpace, AOL, MSN Microsoftu i należący do Comcastu Fancast.com.

Spośród wielkich medialnych graczy na liście partnerów Hulu brakuje Viacomu (wciąż negocjuje warunki współpracy) i stacji CBS, która na razie nie jest zainteresowana, by jej programy znalazły się w serwisie.

Wybrane dla Ciebie
Po 50 latach zorientował się, że popełnił błąd. Internet nie zostawia na Pacino suchej nitki
Po 50 latach zorientował się, że popełnił błąd. Internet nie zostawia na Pacino suchej nitki
Oto nowy Rocky. Jest o ponad 50 lat młodszy od Stallone'a
Oto nowy Rocky. Jest o ponad 50 lat młodszy od Stallone'a
"Fantastyczny". Nowa wersja hitu z lat 80. W PRL kultowy film wideo
"Fantastyczny". Nowa wersja hitu z lat 80. W PRL kultowy film wideo
Najdłuższe samobójstwo w historii Hollywood. Życie Montgomery’ego Clifta poraża tragizmem
Najdłuższe samobójstwo w historii Hollywood. Życie Montgomery’ego Clifta poraża tragizmem
Program TV. Polska komedia, która zawojowała kina, teraz do zobaczenia w domu
Program TV. Polska komedia, która zawojowała kina, teraz do zobaczenia w domu
Premiery w październiku 2025. "Historia Eda Geina" ma konkurencję, idzie "Potwór z Florencji"
Premiery w październiku 2025. "Historia Eda Geina" ma konkurencję, idzie "Potwór z Florencji"
Numer jeden w Polsce. Pentagon uderza w przebój Netfliksa
Numer jeden w Polsce. Pentagon uderza w przebój Netfliksa
"Wiozą mamę". Została zabita na oczach córeczki przez stalkera
"Wiozą mamę". Została zabita na oczach córeczki przez stalkera
Costner w tarapatach. Przegrywa w sądzie
Costner w tarapatach. Przegrywa w sądzie
Budzi kontrowersje. Dla wielu widzów najlepszy polski serial wojenny
Budzi kontrowersje. Dla wielu widzów najlepszy polski serial wojenny
Bijatyka w zatłoczonym barze. Hollywoodzki aktor położył rękę na niewłaściwej kobiecie
Bijatyka w zatłoczonym barze. Hollywoodzki aktor położył rękę na niewłaściwej kobiecie
W PRL został zakazany. Powraca "najbardziej wstrząsający film wojenny"
W PRL został zakazany. Powraca "najbardziej wstrząsający film wojenny"