Trwa ładowanie...
herosi
12-03-2008 09:52

Seriale hulające w internecie

Seriale hulające w internecie
d4bv84s
d4bv84s

Dziś rusza Hulu.com - wspólny projekt NBC Universal i News Corp. to pierwsza tak poważna odpowiedź medialnych gigantów na popularność YouTube i iTunes.

Oficjalny start serwisu to dla koncernów medialnych prawdziwy sprawdzian. Dotąd bowiem tradycyjni gracze biernie przyglądali się boomowi na filmy w internecie, a na ich materiałach zarabiali inni. Teraz koncerny chcą wziąć sprawy we własne ręce, a Hulu.com ma dać odpowiedź: czy koncerny są w stanie nadrobić dystans do YouTube'a.

NBC i News Corp. do startu przygotowały się starannie - do współpracy przekonały ponad 50 spółek, w tym stacje telewizyjne, operatorów sieci kablowych, wytwórnie filmowe i władze amerykańskich lig - koszykówki (NBA)
oraz hokeja (NHL). Rezultat - na wirtualnych półkach Hulu.com znajdą się pełne odcinki ponad 250 seriali: zarówno najnowsze hity takie jak serial Heroes czy Simpsonowie, jak i tytuły, które zeszły już z anteny - np. Buffy - postrach wampirów, Policjanci z Miami i "Drużyna A". Gratką dla internautów ma być też sto filmów długometrażowych.

Większość materiałów ma być udostępniana bezpłatnie (ale tylko dla internautów w USA), serwis zaś ma się finansować z reklam wyświetlanych przy filmach. Przy czym nie będą one tak uciążliwe jak w telewizji - przerwy reklamowe mają trwać po kilkanaście sekund. Jak mówi szef Hulu Jason Kilar reklamy w Hulu wykupili już m.in. Nissan, sieć sklepów Best Buy i Unilever.

Czy to wystarczy, by zawalczyć o nowe pokolenie internautów, które więcej czasu spędza przed komputerem niż telewizorem? Pierwsze wyniki właściciele Hulu już znają - wersja testowa serwisu ruszyła bowiem pod koniec października ub.r. Jak mówi Kilar, w zeszłym miesiącu właściwie bez działań marketingowych udało się przyciągnąć do serwisu ponad pięć milionów widzów.

Część materiałów z Hulu.com jest też wyświetlana przez czołowe amerykańskie portale i serwisy: Yahoo!, MySpace, AOL, MSN Microsoftu i należący do Comcastu Fancast.com.

Spośród wielkich medialnych graczy na liście partnerów Hulu brakuje Viacomu (wciąż negocjuje warunki współpracy) i stacji CBS, która na razie nie jest zainteresowana, by jej programy znalazły się w serwisie.

d4bv84s
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4bv84s

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj