Netflix odpalił superhit. Kosztował setki milionów dolarów. A efekt?

Gdy 1 kwietnia 2021 roku w mediach pojawiła się informacja, że Netflix za prawa do realizacji drugiej i trzeciej części "Na noże" zapłacił 450 mln dolarów, większość osób pomyślała, że to primaaprilisowy żart. Informacja okazała się jednak prawdziwa. W świąteczny weekend "Glass Onion" zadebiutował na platformie streamingowej. Rekordów nie pobił.

"Glass Onion"
"Glass Onion"
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

28.12.2022 | aktual.: 28.12.2022 09:40

James Cameron i wytwórnia 20th Century Fox, a potem Disneya na realizację drugiej części "Avatara" przeznaczyła 350-400 mln dolarów. Podajemy tę kwotę, aby "unaocznić", jak ogromne pieniądze wydał Netflix na same tylko prawa do realizacji dwóch kontynuacji dużego, ale wcale nie wielkiego kinowego hitu. Pokazuje to także, jakimi finansowymi zasobami dysponuje największa platforma streamingowa i jakie dochody generuje dzięki swojej działalności.

"Avatar: Istota wody", aby okazać się inwestycją, która otwiera drogę do realizacji kolejnych części fantastycznej serii (czwartej i piątej), musi zarobić w kinach przynajmniej 1,5 miliarda dolarów (a najlepiej 2 miliardy dolarów). Taki cel wyznaczył filmowi James Cameron. A ile osób musi obejrzeć na Netfliksie "Glass Onion: Film z serii 'Na noże'", żeby inwestycja była opłacalna? To jedna z wielu tajemnic platformy streamingowej, która raczej nigdy nie zostanie ujawniona.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Od ponad roku Netflix publikuje natomiast tygodniowe zestawienie oglądalności najpopularniejszych swoich tytułów. I wynika z nich, że "Glass Onion" podczas świątecznego weekendu nie osiągnął jakiegoś spektakularnego wyniku. Produkcja z Danielem Craigiem uzyskała dopiero 6. rezultat otwarcia w historii. Daleki od najlepszych wyników. A te należą do "Czerwonej noty" oraz "Nie patrz w górę". Ten drugi tytuł miał premierę podczas ubiegłorocznych świąt Bożego Narodzenia.

Najlepsze otwarcia filmów Netfiksa w historii:

1.      "Czerwona nota" (2021) – 148,72 mln godzin.

2.      "Nie patrz w górę" (2021) – 111,03 mln godzin.

3.      "Projekt Adam" (2022) – 92,43 mln godzin.

4.      "Niewybaczalne" (2021) – 85,86 mln godzin.

5.      "Gray Man" (2022) – 88,55 mln godzin.

6.      "Glass Onion: Film z serii 'Na noże'" (2022) – 82,14 mln godzin.

Szósty rezultat otwarcia to niby nie jest zły wynik, jednak cały czas trzeba pamiętać, z jaką inwestycją mamy w tym przypadku do czynienia. "Na noże" to najdroższy z dotychczasowych projektów Netfliksa, choć sama produkcja "Glass Onion" kosztowała jedynie 40 mln dolarów. Jeśli jednak dodamy do niej kwotę wykupu prawa do realizacji (podzieloną na dwa filmy), to otrzymamy sumę sięgającą 265 mln dolarów.

"Glass Onion: Film z serii 'Na noże'", jeśli pójdzie śladem kinowego pierwowzoru (małe spadki popularności w kolejnych tygodniach wyświetlania), może jeszcze osiągnąć świetny wynik. Na pewno dużym wsparciem dla filmu są bardzo dobre recenzje zarówno od krytyków, jak i widzów (na Rotten Tomatoes 93 proc. pozytywnych opinii). Niemal wszyscy po raz kolejny są zachwyceni kreacją Daniela Craiga. Jak napisał Adam Graham z "Detroit News": "Craig w końcu pozbył się swojej ponurej sztywności Jamesa Bonda. Właściwie to marnował się w roli agenta 007. Widzom Netfiliksa udowodnił, że jest komediowym aktorem pierwszej próby".

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o "Wednesday", czyli najpopularniejszym serialu Netfliksa ostatnich tygodni, najlepszych (i najgorszych) filmach świątecznych oraz przeżywamy finał 2. sezonu "Białego Lotosu". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (81)