Top 10: Najlepsze auta z ''Szybkich i wściekłych''
Fani uwielbiają cykl za brawurową akcję, cięty humor i szybkie auta. Te ostatnie od zawsze były motorem napędowym serii - z tej okazji cofamy się nieco w czasie i przypominamy 10 najbardziej pamiętnych modeli, jakie na przestrzeni ostatnich 12 lat pojawiły się w całym cyklu.
Fani „Szybkich i wściekłych” nadal są w szoku. Informacja o tragicznej śmieci odtwórcy jednej z głównych ról serii spadła jak grom z jasnego nieba. Niektórym trudno jeszcze uwierzyć, że Paul Walker, filmowy mistrz kierownicy zginął w wypadku samochodowym…
Dla nikogo nie jest tajemnicą, że zmarły tragicznie 30 listopada Walker prywatnie był koneserem samochodów i wybitnym kierowcą. Być może, gdyby feralnego wieczoru aktor siedziałby za kierownicą, sprawy potoczyłyby się zupełnie inaczej…
Kinomani uwielbiają cykl „Szybcy i wściekli” za brawurową akcję, cięty humor i szybkie auta. Te ostatnie od zawsze były motorem napędowym serii. Zobaczcie, jakimi wspaniałymi maszynami szaleli na wielkim ekranie Paul Walker i spółka…
Dodge Charger R/T
Model z 1970 roku, jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów serii. Charger słynie z niezwykłej mocy – pod maską skrywa 900 koni mechanicznych, a ćwierć mili osiąga w zaledwie 9 sekund.
Mitsubishi Eclipse
Model z 1995 roku, 210 koni mechanicznych, silnik Chryslera, nitro. O’Connor korzystał z Eclipse na początku pierwszej części serii – jako gliniarz pracujący pod przykrywką sprawdzał w nim swoje umiejętności, a później jako nowicjusz ścigał się z Toretto.
Ostatecznie samochód został zniszczony przez Johnny’ego Trana.
Volkswagen Jetta
Model z 1995. Nieoczywisty wybór, auto osobowe, o niewielkiej mocy, jeden z nielicznych europejskich modeli pojawiających się w całej serii.
W „Szybkich i wściekłych”, w wersji mocno zmodyfikowanej, poruszał się nim Jesse.
Chevrolet Camaro Yenko
Model z 1969 roku, z 7-litrową jednostką LS7 V8 generującą moc 500 KM.
Kompaktowe, 2-drzwiowe coupe było przedmiotem wielu żartów pomiędzy O’Connorem (Paul Walker)
a Romanem (Tyrese Gibson)
, ale ostatecznie, w niezwykle efektownej, finałowej scenie „Za szybkich, za wściekłych” przyczyniło się do… zatrzymania łodzi Cartera Verone’a.
Ford Mustang Fastback
Model z 1967, druga generacja Mustangów. Silnik o mocy 390 KM, w wyścigowej, nieoficjalnej wersji mógł osiągnąć do 430KM.
Model zyskał rozpoznawalność, gdy w 1968 roku pojawił się w słynnej scenie pościgu w filmie „Bullitt” ze Stevem McQueenem.
W trzeciej części filmu auto pojawia się podczas „honorowego” wyścigu w górach.
Nissan 350Z
Model z 2006 roku, dwudrzwiowy roadster. Auto modyfikowane specjalnie na potrzeby trzeciej części serii – „Tokio Drift”.
350Z posiada ok. 450 koni mechanicznych. W filmie za jego kierownicą zasiadał niebezpieczny gangster z yakuzy.
Mazda RX-7
Model z 1997 roku. 239 koni mechanicznych, kultowy silnik z obrotowymi tłokami.
Model ze zmodyfikowanym nadwoziem używany był przez Hana w „Tokio Drift”.
Buick Grand National GNX
Model z 1987 roku. Prawdziwy rarytas! Samochód używany przez Dominica Toretto pochodzi z ostatniego roku produkcji tego modelu, kiedy to na rynek wypuszczono limitowaną ilość 547 sztuk, z silnikiem tuningowanym przez McLarena, zmodyfikowanym zawieszeniem i turbosprężarką z ceramicznym wirnikiem.
Samochód pojawił się w „Szybko i wściekle” i był używany był w scenie napadu na cysternę.
Plymouth Road Runner
Model z roku 1970, kultowe auto z nazwą zaczerpniętą od kreskówkowego Strusia Pędziwiatra. 338 koni mechanicznych, z możliwością podrasowania do 429.
W całej serii pojawił się aż trzykrotnie. Po raz pierwszy jeździł nim Toretto w krótkim epizodzie w „Tokio Drift”, następnie pojawił się w „Szybko i wściekle” w domniemanej scenie śmierci Letty. W szóstej części ponownie jeździ nim Toretto.
Jensen Interceptor
Model z 1971 roku, pierwszy samochód osobowy z napędem na cztery koła, stalowe, rurowe podwozie, cztery hamulce tarczowe, silnik o mocy 330 KM.
W „Szybkich i wściekłych 6” porusza się nim Letty (Michelle Rodriguez)
.
(pp/mn)