Już bije rekordy. Ponad sześć milionów wyświetleń na godzinę

James Cameron i wytwórnia Disneya zaprezentowali tzw. finałowy zwiastun drugiej części "Avatara". Jego ogromna popularność w internecie pozwala wierzyć, że sequel może powtórzyć sukces megahitu z 2009 roku. Premiera filmu zaplanowana została na 16 grudnia 2022 roku.

"Avatar 2"  na okładce "Empire"
"Avatar 2" na okładce "Empire"
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Są dwa rodzaje budowania napięcia przed premierą filmu. Zasypywanie widzów różnymi newsami z planu albo całkowita blokada informacji. James Cameron zawsze preferował ten drugi sposób. Raz tylko musiał zrobić wyjątek. Druga część "Terminatora" na początku lat 90. była tak dużym przedsięwzięciem, że reżyser uległ wytwórni i zgodził się na otwarcie planu dla mediów oraz inne działania marketingowe (np. w trakcie zdjęć do filmu zrealizowany został słynny teledysk do utworu "You Could Be Mine" zespołu Guns N' Roses).

Po spektakularnym sukcesie "Terminatora 2" pozycja Camerona w Hollywood stała się tak mocna, że kolejne produkcje reżyser kręcił już na własnych zasadach. Nie inaczej było w przypadku kontynuacji "Avatara". Nawet, gdy wytwórnię 20th Century Fox przejął korporacyjny Disney.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przez kilkadziesiąt miesięcy miłośnicy kina otrzymali zaledwie dwa, trzy półoficjalne zdjęcia z planu. Cameron tak budował napięcie wokół swojego filmu. Z tego też powodu publikacja drugiego, finałowego zwiastuna superprodukcji "Avatar: Istota wody" spotkała się z tak ogromnym zainteresowaniem.

Finałowy zwiastun drugiej części "Avatara" pojawił się w interncie 2 listopada. W Europie o godzinie 14. Na oficjalnym kanale filmu na YouTubie w ciągu 17 godzin był wyświetlany ponad 15 mln razy. Ale to tylko jedno z wielu źródeł, gdzie można obejrzeć zapowiedź filmu Jamesa Camerona.

W amerykańskich mediach pojawiły się już informacje, że zwiastun "Avatara 2" idzie na rekord, że w ciągu pierwszych 24 godzin na całym świecie materiał filmowy zanotuje ponad 150 mln wyświetleń. Co oznacza, że trailer w ciągu jednej godziny odtwarzany jest ponad 6 mln razy.

Warto też wspomnieć o komentarzach widzów. Zdecydowana większość internautów jest zachwycona obejrzanym materiałem. Nie ulega wątpliwości, że finałowy zwiastun robi dużo większe wrażenie niż ten, który został zaprezentowany widzom przed pięcioma miesiącami.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się "Wielką wodą" (jak oni to zrobili?!), znęcamy się nad rozczarowującymi "Pierścieniami Władzy" oraz wspominamy najlepsze i najstraszniejsze horrory w historii. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (53)