Już bije rekordy. "Najgłupszy i najbardziej widowiskowy film roku"
Jednym z najnowszych zwiastunów, które pojawiły się w internecie jest trailer filmu "Meg 2: Głębia". Jego pierwsza część kilka lat temu stała się w kinach dużym przebojem, a przez krytyków została nazwana "najgłupszym i najbardziej widowiskowym filmem roku". Czy sequel powtórzy ten "sukces"? Na razie rekordy popularności bije zwiastun filmu.
Kinowy przebój "The Meg" został oparty na motywach bestsellerowej powieści "MEG" Steve’a Altena. W jednym z wywiadów producentka filmu Belle Avery powiedziała: "Przeczytałam książkę i od razu zobaczyłam w niej potencjał na pełną akcji przygodę, która zaciekawi widzów na całym świecie, ponieważ rekiny to popularny motyw w naszej kulturze. Historia ta opowiada o stworzeniu, którego nigdy wcześniej nie widzieliśmy, ale przecież znaczna część oceanów nadal pozostaje nieodkryta. Czy można z całą pewnością stwierdzić, że megalodony nie istnieją?".
"The Meg" został więc zrealizowany przez osoby, które być może wierzą, że megalodony pływają obecnie w morzach i oceanach, ale nie bardzo wierzę w logikę wydarzeń. Akcja miała bowiem w tym filmie wyjątkowo luźny, epizodyczny charakter i stanowiła zestaw niczym nieumotywowanych scen. Natomiast finał opowiadanej historii był totalnie absurdalny, mówiąc słowami Gombrowicza, zakończony wielką "kupą", a więc krwawą jatką.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Krytycy mieli ogromną ilość materiału, nad którym mogli się znęcać do woli. Zwracali jednak przy tym uwagę na bardzo widowiskową stronę filmu, która powinna zapewnić produkcji komercyjny sukces. Tak też się stało. "The Meg" zarobił 530 milionów dolarów i od razu podjęto decyzję o realizacji następnej jego części.
Z gigantycznym megalodonem albo innym prehistorycznym stworem z głębin (zapewne będzie ich teraz dużo więcej) ponownie walczyć będzie Jason Statham. Polska i światowa premiera filmu została zaplanowana na początek sierpnia tego roku.
Tymczasem od kilku dni widzowie mogą już oglądać pierwszy zwiastun filmu "Meg 2: Głębia". Po zapoznaniu się z nim można być niemal pewnym, że logika wydarzeń uległa wyraźnemu zachwianiu na dłużej. Dla producentów najważniejszą informacją jest jednak fakt, że trailer cieszy się w internecie ogromną popularnością, największą pośród zbliżających się premier letniego sezonu. Warto niemniej pamiętać, że czasami rekordowa oglądalność zwiastuna nie ma przełożenia na sukces filmu w kinach, czego najlepszym w tym roku przykładem jest "Renfield".
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" z jednej strony znęcamy się nad "Bring Back Alice" i "Randką, bez odbioru", a z drugiej - postulujemy przywrócenie w Polsce zawodu swatki (w "Małżeństwie po indyjsku" działa to całkiem sprawnie). Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.