Netflix bije w Polsce rekord. Liczba użytkowników szybko rośnie
Serwis Wirtulaniemedia.pl podaje, że w październiku Netflix ustanowił kolejny rekord w naszym kraju. Serwis www i aplikację platformy streamingowej odwiedziło blisko 12,3 mln osób, czyli niemal 42 proc. wszystkich internautów w Polsce.
Wyniki osiągane przez Netflix są w naszym kraju naprawdę imponujące. Zwłaszcza, jeśli dodamy, że grono osób, które odwiedza platformę niemal każdego miesiąca powiększa się. W stosunku do września liczba użytkowników wzrosła o blisko 8 proc. (904 tys. odwiedzających).
Od razu zaznaczmy, że Netflix, podobnie, jak większość platform streamingowych, nie dzieli się informacjami na temat liczby abonentów w poszczególnych krajach. Podaje jedynie globalne dane, z których dowiadujemy się np., że pod koniec września liczba gospodarstwo domowych płacących za Netflix na całym świecie sięgała 213,5 mln. Możemy jednak opierać się na innych danych.
"Czerwona nota" (2021) - oficjalny zwiastun filmu
Wirtualnemedia.pl, na podstawie badań przeprowadzonych przez Mediapanel, opracowało zestawienie, z którego wynika, że w październiku z serwisu www lub z aplikacji platformy streamingowej skorzystało aż 12,27 mln osób, co oznacza, że niemal co drugi internauta w naszym kraju (zwany także użytkownikiem) przynajmniej raz w miesiącu odwiedził witrynę lub aplikację Netfliksa.
Dodajmy również, że w październiku Netflix odnotował nie tylko rekordową liczbą użytkowników, ale także rekordowy ich przyrost. Duża w tym zapewne zasługa kolejnych wielkich hitów platformy, na czele z jej serialem wszech czasów "Squid Game". Wiele wskazuje na to, że wzrostowa tendencja w kolejnych miesiącach zostanie utrzymana. Przed kilkoma godzinami Netflix poinformował o kolejnym swoim hicie. "Czerwona nota" pobiła rekord oglądalności w ciągu pierwszych 24 godzin wyświetlania (pośród fabularnych produkcji, nie seriali).
Przewaga Netfliksa pod względem zasięgu i liczby użytkowników nad pozostałymi platformami jest ogromna. Niemniej warto zwrócić uwagę, że w październiku bardzo duży wzrost popularności (ponad 90 proc.) zanotował Amazon Prime Video. Na razie jednak w zestawieniu platform znajduje się on na dalekiej 10. pozycji z 1,7 mln. użytkowników.