Netflix bije w Polsce rekord. Liczba użytkowników szybko rośnie
Serwis Wirtulaniemedia.pl podaje, że w październiku Netflix ustanowił kolejny rekord w naszym kraju. Serwis www i aplikację platformy streamingowej odwiedziło blisko 12,3 mln osób, czyli niemal 42 proc. wszystkich internautów w Polsce.
Wyniki osiągane przez Netflix są w naszym kraju naprawdę imponujące. Zwłaszcza, jeśli dodamy, że grono osób, które odwiedza platformę niemal każdego miesiąca powiększa się. W stosunku do września liczba użytkowników wzrosła o blisko 8 proc. (904 tys. odwiedzających).
Od razu zaznaczmy, że Netflix, podobnie, jak większość platform streamingowych, nie dzieli się informacjami na temat liczby abonentów w poszczególnych krajach. Podaje jedynie globalne dane, z których dowiadujemy się np., że pod koniec września liczba gospodarstwo domowych płacących za Netflix na całym świecie sięgała 213,5 mln. Możemy jednak opierać się na innych danych.
Wirtualnemedia.pl, na podstawie badań przeprowadzonych przez Mediapanel, opracowało zestawienie, z którego wynika, że w październiku z serwisu www lub z aplikacji platformy streamingowej skorzystało aż 12,27 mln osób, co oznacza, że niemal co drugi internauta w naszym kraju (zwany także użytkownikiem) przynajmniej raz w miesiącu odwiedził witrynę lub aplikację Netfliksa.
Dodajmy również, że w październiku Netflix odnotował nie tylko rekordową liczbą użytkowników, ale także rekordowy ich przyrost. Duża w tym zapewne zasługa kolejnych wielkich hitów platformy, na czele z jej serialem wszech czasów "Squid Game". Wiele wskazuje na to, że wzrostowa tendencja w kolejnych miesiącach zostanie utrzymana. Przed kilkoma godzinami Netflix poinformował o kolejnym swoim hicie. "Czerwona nota" pobiła rekord oglądalności w ciągu pierwszych 24 godzin wyświetlania (pośród fabularnych produkcji, nie seriali).
Przewaga Netfliksa pod względem zasięgu i liczby użytkowników nad pozostałymi platformami jest ogromna. Niemniej warto zwrócić uwagę, że w październiku bardzo duży wzrost popularności (ponad 90 proc.) zanotował Amazon Prime Video. Na razie jednak w zestawieniu platform znajduje się on na dalekiej 10. pozycji z 1,7 mln. użytkowników.