Box office: "Gwiezdne wojny" nie do zdarcia. Miliony dolarów i tłumy w kinach mówią same za siebie

Hollywoodzkie gwiazdkowe prezenty dla widzów to na ogół ciekawe i kasowe produkcje. Ale nie w tym roku. Spośród pięciu świątecznych premier obroniło się tylko "Jumanji: Przygoda w dżungli". Porażkę poniósł m.in. musical z Hugh Jackmanem "Król rozrywki" oraz film z Mattem Damonem "Pomniejszenie".

Box office: "Gwiezdne wojny" nie do zdarcia. Miliony dolarów i tłumy w kinach mówią same za siebie
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Takiej sytuacji w amerykańskich kinach nie było od dłuższego czasu. W ubiegłych latach rzadko zdarzało się, aby jakaś bożonarodzeniowa premiera nie cieszyła się popularnością. Świąteczny okres wyjątkowo sprzyja hollywoodzkim produkcjom. Jednak wszystko wskazuje na to, że w tym roku porażkę poniosą aż trzy tytuły przygotowane na bożonarodzeniowy tydzień. Przed nimi wprawdzie jeszcze kilka bardzo "tłustych dni", ale ich osiągnięcia sprzed wigilii nie pozwalają wierzyć w sukces.

Największe rozczarowanie związane jest z filmem "Pomniejszenie". Tytuł z oscarowymi ambicjami. Jego twórcą jest bowiem Alexander Payne, którego trzy poprzednie produkcje odgrywały główne role podczas uroczystości wręczenia Nagród Akademii Filmowej. "Bezdroża"(2004), "Spadkobiercy"(2011), "Nebraska"(2013) - każdy z tych filmów był nominowany w głównej kategorii oraz w kategorii najlepszy reżyser. Alexander Payne otrzymał Oscara za scenariusz do "Bezdroży" i "Spadkobierców". W sumie trzy ostatnie filmy Payne'a zostały wyróżnione aż 16 nominacjami.

"Pomniejszenie" na uznanie ze strony członków Amerykańskiej Akademii Filmowej liczyć raczej nie może (z wyjątkiem drugoplanowej roli Hong Chau - nominacja do Złotego Globu). Film zbiera bowiem bardzo przeciętne recenzje, a w kinach sprzedaje się fatalnie. Podczas świątecznego weekendu "Pomniejszenie" zarobiło jedynie 4,6 mln dol. (siódma pozycja) przy bardzo niskiej średniej wpływów na kino. Komediodramat kosztował 68 mln dol. Dużo.

Jeszcze gorzej sprzedaje się komedia "Bękarty". Produkcja Warner Bros. od piątku do niedzieli zebrała skromne 3,2 mln dol. (dziewiąta pozycja). Na dodatek "Bękarty" gromadzą bardzo słabe recenzje, co jest dużym rozczarowaniem, gdyż w filmie występują tak świetni aktorzy, jak Glenn Close, Christopher Walken czy J.K. Simmons.

Kolejnym premierowym tytułem, który nie sprostał oczekiwaniom jest "Król rozrywki". Musical także nie zachwycił krytyków, zaś podczas świątecznego weekendu zarobił 8,6 mln dol. (czwarta pozycja). Film pojawił się w kinach w środę i po 5 dniach wyświetlania ma na koncie 13,2 mln dol. W przypadku "Króla rozrywki" z ostatecznym werdyktem warto jeszcze trochę poczekać. Musicalowe produkcje świetnie sprzedają się bowiem w czasie noworocznego i karnawałowego okresu, czego najlepszym przykładem jest musical "La La Land". Film z Ryanem Goslingiem i Emmą Stone też miał premierę pod koniec grudnia, ale wiatru w żagle nabrał dopiero po Nowym Roku. I w sumie zarobił w Ameryce aż 151,1 mln dol. Tyle, że "La La Land" zbierał dużo lepsze recenzje niż "Król rozrywki". Musical z Hugh Jackmanem kosztował 84 mln dol. Dużo.

Trzecią pozycję w tym tygodniu wywalczył "Pitch Perfect 3". Też poniekąd film muzyczny. Młodzieżowa produkcja zebrała na starcie 20,5 mln dol. przy budżecie wynoszącym 45 mln dol. Zysk gwarantowany. Jednak film na pewno nie odniesie tak dużego sukcesu, jak poprzednia część cyklu, która w samej Ameryce zarobiła 184,3 mln dol.

Tym sposobem, jedyną świąteczną nowością, która w tym roku nie zawiodła jest "Jumanji: Przygoda w dżungli" z niezawodnym Dwaynem Johnsonem. Familijna produkcja podczas weekendu zarobiła 34 mln dol. (druga pozycja), zaś po 5 dniach wyświetlania ma na koncie 50,6 mln dol. Nie przypadkiem Dwayne The Rock Johnson od kilku już lat znajduje się w gronie najlepiej zarabiających aktorów na świecie (w tym roku na drugim miejscu - przychód 65 mln dol.).

Najpopularniejszym tytułem w amerykańskich kinach pozostały "Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi". Podczas świątecznego weekendu film wytwórni Disneya zebrał 68,5 mln dol. W sumie na jego koncie znajduje się 365,1 mln dol.

TOP 10 (22 grudnia - 24 grudnia 2017)

  1. "Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi" - 68,5 mln dol. (w sumie 365,1 mln).
  2. "Jumanji: Przygoda w dżungli" - 34 mln dol. (w sumie 50,6 mln).
  3. "Pitch Perfect 3" - 20,5 mln dol. (nowość).
  4. "Król rozrywki" - 8,6 mln dol. (w sumie 13,2 mln).
  5. "Fernando" - 7,1 mln dol. (w sumie 26,5 mln).
  6. "Coco" - 5,2 mln dol. (w sumie 161,3 mln).
  7. "Pomniejszenie" - 4,6 mln dol. (nowość).
  8. "Czas mroku" - 4,1 mln dol. (7 mln).
  9. "Bękarty" - 3,2 mln dol. (nowość).
  10. "Kształt wody" - 3,1 mln dol. (w sumie 7,6 mln).

Premiery następnego tygodnia: (środa) "Wszystkie pieniądze świata" - głośny dramat, z którego został wycięty (dosłownie) Kevin Spacey.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (12)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.