Trwa ładowanie...

CRAFTY - SPR Awards przyznane. Stowarzyszenie Producentów Reklamowych nagradza po raz pierwszy najlepszych twórców reklam.

W poniedziałek 30 września br. w kinie Iluzjon w Warszawie obyła się uroczysta gala wręczenia pierwszych w historii nagród CRAFTY-SPR Awards. Akademia Jurorów, licząca 144 twórców i producentów zrzeszonych w Stowarzyszeniu Producentów Reklamowych, oceniła ponad 200 zgłoszonych projektów w 14 kategoriach.

Materiał sponsorowany przez Stowarzyszenie Producentów Reklamowych
foto. Stach Leszczyński dla SPRfoto. Stach Leszczyński dla SPRŹródło: materiały partnera
d3a72gu
d3a72gu

CRAFTY - SPR Awards to wydarzenie, którego celem jest docenienie warsztatu i talentu osób tworzących reklamy, a także stworzenie platformy łączącej twórców z producentami.

"Potrzebowaliśmy wydarzenia poświęconego wyłącznie twórcom i producentom, żebyśmy mieli szansę na networking i dialog. CRAFTY-SPR Awards to nasz autorski projekt, opracowany przez grupę producentów SPR: Magdę Garską (Xantus), Marcina Dworuchę (F25), Tomka Dławichowskiego (Timecode) i mnie. Uznaliśmy, że jest przestrzeń na te nagrody i że są doskonałym uzupełnieniem tego, co już funkcjonuje na naszym rynku. Nie było do tej pory w naszej branży wydarzenia poświęconego tylko i wyłącznie realizatorom i producentom reklam" – mówi Arleta Robinson, prezeska Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i domu produkcyjnego Lucky Luciano.

foto. Stach Leszczyński dla SPR materiały partnera
foto. Stach Leszczyński dla SPRŹródło: materiały partnera

Do pierwszej edycji nagród zgłoszono ponad 200 produkcji, przesłanych przez 30 domów produkcyjnych i postprodukcyjnych, w 14 kategoriach. Nowością na rynku jest kategoria Zrównoważona Produkcja, w której nagrodzono domy produkcyjne szczególnie dbające o klimat i środowisko przy swoich realizacjach. W skład Akademii jurorskiej weszli twórcy branży reklamowej oraz kilkunastu doświadczonych producentów.

d3a72gu

"Bardzo zależało nam, aby sposób oceniania prac był rzetelny i uczciwy. Wzorowaliśmy się na systemie przyznawania Oscarów. Powołaliśmy więc 144 osobową Akademię jurorską i stworzyliśmy system online, za pomocą którego każdy członek Akademii mógł anonimowo ocenić prace i oddać swoje głosy. Następnie system zliczył wyniki i tak wyłoniliśmy laureatów. O jakość ocen zadbaliśmy w ten sposób, że każdą kategorię oceniali głównie przedstawiciele danego tzw. "kraftu" – i tak w kategorii reżyseria oceniali reżyserzy, w kategorii scenografia – scenografowie itd. Akademię uzupełniło jeszcze kilkunastu doświadczonych producentów z naszego stowarzyszenia." – mówi Tomek Dławichowski, wiceprezes Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i prezes domu produkcyjnego Timecode.

Wyniki głosowania zaprezentowano podczas uroczystej gali finałowej 30 września w warszawskim kinie Iluzjon, na której przyznano nagrody główne i po dwa wyróżnienia w każdej kategorii.

Kategorie CRAFT:

Reżyseria:

  • Zwyciężczyni: Monika Kmita "Yes. Portret kobiecy" (F25)
  • I Wyróżnienie: Filip Załuska "SAR Bingo" (F25)
  • II Wyróżnienie: Marcin Pucyk "Unilever / AXE/ Łapy w górę" (Watchout Studio)

 

Zdjęcia:

  • Zwycięzca: Mikołaj Syguda "Yes. Portret kobiecy" (F25)
  • I Wyróżnienie: Julian Kernbach "HBO The last of us" (Ilmatic)
  • II Wyróżnienie: Michał Englert "Fortuna Bogini" (Watchout Studio)

Scenografia:

  • Zwycięzca: Nara Dumitrescu "Betclic Płaciliśmy podatki" (Dobro)
  • I Wyróżnienie: Paweł Dąbrowski "HBO The last of us" (Ilmatic)
  • II Wyróżnienie: Natalia Mleczak "Image Play Different" (Lucky Luciano)

Kostiumy:

  • Zwycięzcy: Paulina Surma i Sebastian Tokarczyk "Ikea Starter" (Spokój Film)
  • I Wyróżnienie: Dana Anghel "Betclic Płaciliśmy podatki" (Dobro)
  • II Wyróżnienie: Marta Zaczyńska "Yes. Portret kobiecy" (F25)

Charakteryzacja / Make up:

  • Zwycięzca: Dagmara Śrama "L’oreal Revitalift" (Szut Szut)
  • I Wyróżnienie: Dominika Godziemba-Tytrek "Blik Strofki" (Timecode Film Production)
  • II Wyróżnienie: Kasia Biały i Daniel Gryszke "Ikea Starter" (Spokój FIlm)

 Animacja:

  • Zwycięzcy: Jacek Szewczyk, Bartek Rejdych, Patryk Habryn, Karol Szczepankiewicz "Kubuś Waterrr" (Xantus)
  • I Wyróżnienie: Rafał Blecharz "Żabka Energy" (F25)
  • II Wyróżnienie: Magdalena Miszczak i Roman Pieńczykowski "Dopamina" (Truskavka)

VFX:

  • Zwycięzcy: Przemysław Drosik, Joanna Rutkowska, Maciek Koleśnik, Andrey Suhoroslov, Natalia Rajszys, Łukasz Piątkowski, Maciej Przezak, Artur Zarejko, Kuba Socha, Michał Socha, Grzegorz Żołnowski, Michał Serafin, Łukasz Wiktorzak, Ernest Koska "Gorilla" Little Simz/dla marki BMW (Locomotive)
  • I Wyróżnienie: Yan Marchenko "Sony ULT" (Truskavka)
  • II Wyróżnienie: Piotr Kłosowicz i Marcin Kolendo "Biedronka loyalty" (OTO Film)

Montaż:

  • Zwycięzcy: Mateusz Rybka i Kuba Michalczuk "Fortuna Bogini" (Watchout Studio)
  • I Wyróżnienie: Jakub Tomaszewicz "Yes. Portret kobiecy" (F25)
  • II Wyróżnienie: Magda Mikołajczyk "Orange, Wizerunek" (Film Produkcja)

Korekcja barwna:

  • Zwycięzca: Piotr Nowicki "Oshee Daria Miami" (Lemon)
  • I Wyróżnienie: Dominik Deras "HBO The last of us" (Ilmatic)
  • II Wyróżnienie: Piotr Nowicki "Sony ULT", (Truskavka)
foto. Stach Leszczyński dla SPR materiały partnera
foto. Stach Leszczyński dla SPRŹródło: materiały partnera

Kategorie dodatkowe:


Producentka/Producent Roku:

  • Zwycięzca: Adrian Włodarski (Watchout Studio)
  • I Wyróżnienie: Anna Łopat (Dynamo)
  • II Wyróżnienie: Jan Szczeniowski (Spokój Film)

Kierowniczka/Kierownik Produkcji Roku:

  • Zwycięzca: Jarosław Frontczak (Film Produkcja)
  • I Wyróżnienie: Katarzyna Ferenc (Film Reaktor)
  • II Wyróżnienie: Aleksandra Karkosa-Tomczak (F25)

Dom Produkcyjny Roku:

  • Zwycięzca: F25
  • I Wyróżnienie: Dobro
  • II Wyróżnienie: Watchout Studio

Film Roku:

  • Zwycięzca: "Yes. Portret kobiecy" (F25)
  • I Wyróżnienie: "Betclic. Płaciliśmy podatki" (Dobro)
  • II Wyróżnienie: "Porsche" (Dobro)

Zrównoważona Produkcja:

  • Zwycięzca: RIOTS, za projekt "BMW Charging Station"
  • I Wyróżnienie: ATM Virtual, za projekt "Polsat Czysta Polska"
  • II Wyróżnienie: OTO Film za projekt Captain Jack
d3a72gu

Zamiast tradycyjnych statuetek laureatom wręczono oryginalne reliefy, zaprojektowane przez artystkę Olę Niepsuj. Co więcej, w ramach towarzyszącej wydarzeniu akcji "Las Nagród", SPR finansuje zasadzenie 1 m² lasu za każde nadesłane zgłoszenie.

Wyjątkowe wyróżnienie otrzymał film "Portret Kobiecy", przygotowany dla marki YES przez dom produkcyjny F25. Projekt został nagrodzony w kategorii specjalnej "Wybierz Swój Kurs". Jej nazwa jest nieprzypadkowa – to brand claim patrona nagrody i partnera głównego CRAFTów - Betclic. Lider branży bukmacherskiej znany jest z nieszablonowej komunikacji marketingowej oraz kreatywnych inicjatyw. W zaledwie pięć lat od rozpoczęcia działalności w Polsce zbudował silną pozycję rynkową dzięki niestandardowym, nagradzanym kampaniom, a także działaniom branded content realizowanym w ramach Betclic Studios – platformy dla krótkometrażowych filmów dokumentalnych o inspirujących ludziach i historiach. Teraz Betclic docenił projekt, który w podobny, odważny sposób dociera do grupy docelowej, łamiąc stereotypy i wychodząc poza utarty szlak komunikacji w swojej kategorii. 

"Kreatywność jest wpisana w nasze DNA. Zbudowaliśmy silną pozycję na rynku wychodząc poza utarty schemat komunikacji kierowanej głównie do fanów sportu. Patrzymy szerzej, a to pozwala nam rozwijać biznes w bardzo nieoczywistych dla branży bukmacherskiej kontekstach, jak świat muzyki czy filmu. Naszym koronnym projektem w tej dziedzinie jest Betclic Studios. To platforma dostarczająca wysokiej jakości branded content. Tak niestandardowy pomysł pozwala nam budować świadomość marki w codziennych działaniach i wyróżnia nas na rynku bukmacherskim jako lidera działań marketingowych". – mówi Adrian Sztuk, Brand Manager, Betclic Polska.

d3a72gu

"Z tej perspektywy dziękuję organizatorom CRAFTY za zaufanie i zaproszenie do wspólnych działań oraz składam gratulacje i szczere wyrazy uznania dla twórców kampanii "Portret Kobiecy" oraz marki YES. W kategorii "Wybierz swój kurs" nagrodziliśmy bardzo odważny projekt, który wymyka się spod sztywnych ram kategorii i grupy docelowej oraz ucieka od stereotypizacji". – dodaje.  

Nagrody specjalne przyznali też No Problemo Music (przedstawiciel Audionetwork) w kategorii "Muzyka, która niesie film" dla DOBRO za film "Porsche. W stronę marzeń" oraz Polska Organizacja Reklamodawców w kategorii "Najlepszy film okiem marketera" dla F25 za film "Yes. Portret kobiecy"

Patronat medialny nad wydarzeniem objął serwis Wirtualna Polska. Kolejna edycja CRAFTÓW już za rok. Więcej na temat wydarzenia na www.crafty-awards.pl

Materiał sponsorowany przez Stowarzyszenie Producentów Reklamowych
d3a72gu
d3a72gu

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj