#dziejesienazywo: Michał Żebrowski o nerwach, na jakie narażony jest dyrektor teatru
Ukończona w 1896 roku sztuka należy dziś do ścisłego kanonu klasyki dramatycznej, pozostając jedną najbardziej cenionych i najczęściej wystawianych w dorobku Czechowa.
Będąc gościem naszego programu #dziejesięnażywo Michał Żebrowski w szczerej rozmowie z Anną Gacek opowiedział o nerwach, na jakie narażony jest dyrektor teatru. Mówiąc „to jest ten narkotyk", wyjawił również, co jest rekompensatą za stres. Jesteście ciekawi, co Michał Żebrowski kocha w swoim zwadzie? Koniecznie zobaczcie naszą rozmowę.
Aktor odwiedził studio programu #dziejsienażywo w związku z zbliżającą się premierą spektaklu "Wujaszek Wania" w reżyserii Andrzeja Bubienia, który rozpocznie szósty sezon teatru Szóste Piętro.
Ukończona w 1896 roku sztuka należy dziś do ścisłego kanonu klasyki dramatycznej, pozostając jedną najbardziej cenionych i najczęściej wystawianych w dorobku Czechowa. Dzięki geniuszowi stylu i ponadczasowości zawartych w dramacie refleksji, „Wujaszek Wania” stanowi pozycję obowiązkową dla każdego miłośnika teatru.
Akcja sztuki rozgrywa się w momencie gdy jednostajne życie w prowincjonalnym majątku przerywa przyjazd profesora Sieriebriakowa oraz jego młodej, pięknej żony. Pod wpływem tego zdarzenia rozpoczyna się subtelna gra prawdy i fałszu, podszyta typowymi dla Czechowa namiętnościami: pożądaniem, nadzieją, bólem niespełnienia, a nade wszystko – miłością i pragnieniem odmiany swojego losu. Krąg postaci dramatu ożywia plejada znakomitych aktorów, od występującego w głównej roli Wojciecha Malajkata, przez Annę Dereszowską, Irenę Jun, Dorotę Krempę, Joannę Żółkowską, Piotra Machalicę, Miłogosta Reczka, po kreującego postać Astrowa Michała Żebrowskiego. Ta, po czechowowsku, naprzemiennie śmieszna i straszna opowieść jest okazją do spojrzenia na nas samych, podlegających codziennym presjom i życiowym dążeniom. Przygotowujący inscenizację dramatu Andrzej Bubień, po latach pracy na europejskich scenach dramatycznych i operowych (za które zbierał liczne nagrody i wyróżnienia, na czele z nominacją do rosyjskiej Złotej
Maski), powraca do autora „Trzech sióstr”. Jego spektakl dowodzi, że przenikliwość spojrzenia Czechowa nie straciła dziś nic ze swojej aktualności.
Premiera 21 listopada 2015r.