Kino pełne reklam o AIDS
Z okazji światowego dnia AIDS Komisja Europejska organizuje za tydzień w czwartek w brukselskim kinie noc reklam poświęconych problemowi AIDS; już w środę zaprosiła do internetowego głosowania na ulubioną reklamę.
Reklamy, w tym jedną z Polski, można obejrzeć na stronie www.aids-remember-me.eu. Zwycięska reklama zostanie ogłoszona przez komisarza ds. zdrowia i ochrony konsumentów Markosa Kyprianu podczas nocy reklam 30 listopada, organizowanej przez KE wspólnie z telewizją MTV.
Ponadto KE ogłosiła konkurs dla młodych twórców wideo na najlepszy scenariusz filmu reklamowego uwrażliwiającego na problem AIDS. By wziąć udział w konkursie należy na stronie internetowej KE umieścić 30-sekundowy film zrealizowany na wideo. Wyłoniony przez jury najlepszy projekt zostanie zrealizowany przez profesjonalistów. Budżet produkcji, w wysokości 40 tys. euro, sfinansuje Komisja Europejska.
Celem kampanii jest przypomnienie zwłaszcza młodym ludziom o zagrożeniu AIDS. - Nie możemy zapomnieć podstawowego przesłania: AIDS wciąż istnieje i należy się przed nim zabezpieczać - powiedział Kyprianu.
Z przytoczonych przez KE danych wynika, że liczba zarażeń AIDS rośnie, a 50 proc. nowych przypadków dotyczy osób w wieku 14-25 lat. Najczęstszą przyczyną zarażeń są stosunki heteroseksualne.
Z opublikowanego w październiku Eurobarometru wynika też, że coraz więcej osób wykazuje mniejszą ostrożność w stosunkach seksualnych. Tylko 34 proc. Litwinów oraz 38 proc. Łotyszy i Holendrów odpowiedziało w sondażu, że stosuje zabezpieczenia podczas stosunków seksualnych. Twierdząco odpowiedziało na to pytanie 43 proc. Polaków.