Trwa ładowanie...
dtalbp6
16-11-2006 09:42

Kino pełne reklam o AIDS

dtalbp6
dtalbp6

Z okazji światowego dnia AIDS Komisja Europejska organizuje za tydzień w czwartek w brukselskim kinie noc reklam poświęconych problemowi AIDS; już w środę zaprosiła do internetowego głosowania na ulubioną reklamę.

Reklamy, w tym jedną z Polski, można obejrzeć na stronie www.aids-remember-me.eu. Zwycięska reklama zostanie ogłoszona przez komisarza ds. zdrowia i ochrony konsumentów Markosa Kyprianu podczas nocy reklam 30 listopada, organizowanej przez KE wspólnie z telewizją MTV.

Ponadto KE ogłosiła konkurs dla młodych twórców wideo na najlepszy scenariusz filmu reklamowego uwrażliwiającego na problem AIDS. By wziąć udział w konkursie należy na stronie internetowej KE umieścić 30-sekundowy film zrealizowany na wideo. Wyłoniony przez jury najlepszy projekt zostanie zrealizowany przez profesjonalistów. Budżet produkcji, w wysokości 40 tys. euro, sfinansuje Komisja Europejska.

Celem kampanii jest przypomnienie zwłaszcza młodym ludziom o zagrożeniu AIDS. - Nie możemy zapomnieć podstawowego przesłania: AIDS wciąż istnieje i należy się przed nim zabezpieczać - powiedział Kyprianu.

Z przytoczonych przez KE danych wynika, że liczba zarażeń AIDS rośnie, a 50 proc. nowych przypadków dotyczy osób w wieku 14-25 lat. Najczęstszą przyczyną zarażeń są stosunki heteroseksualne.

Z opublikowanego w październiku Eurobarometru wynika też, że coraz więcej osób wykazuje mniejszą ostrożność w stosunkach seksualnych. Tylko 34 proc. Litwinów oraz 38 proc. Łotyszy i Holendrów odpowiedziało w sondażu, że stosuje zabezpieczenia podczas stosunków seksualnych. Twierdząco odpowiedziało na to pytanie 43 proc. Polaków.

dtalbp6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dtalbp6

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj