Showmax usuwa reklamę wykorzystującą film o Żydach w kanałach
Platforma Showmax od wejścia na polski rynek w lutym zaskakuje kampaniami reklamowymi, ale tym razem chwyciła się brzytwy. W sieci krążyła reklama wykorzystująca ikoniczne zdjęcie z "W ciemności", filmu Agnieszki Holland o grupie Żydów ukrywających się w lwowskich kanałach. Hasło? "Nie szukaj po kanałach". Skojarzenie przełączania kanałów z wielomiesięczną tułaczką Żydów pod ziemią, jest tanim chwytem, który szarga pamięć Ocalonych. Po naszej interwencji platforma wycofała się z emisji reklamy.
"W ciemności" opowiada o wojennych losach rodziny Chigerów oraz kilkunastoosobowej grupie Żydów ukrywających się czternaście miesięcy w lwowskich kanałach. Pomaga im drobny złodziejaszek Leopold Socha, grany przez Roberta Więckiewicza.
Po naszej interwnecji stacja wydała oświadczenie:
Reklama Showmax z założenia łączy się z tematyką filmową, stąd liczne nawiązania do tytułów filmów i seriali, które można na tego rodzaju serwisie znaleźć. Tak też traktujemy odniesienia w jej treści do konkretnych scen czy dialogów. W tym konkretnym przypadku zbyt dosłownie nawiązano do plakatu. Mając na uwadze różne możliwe interpretacje, nie będziemy kontynuować emisji tej reklamy i usuniemy ją ze wszystkich źródeł.