Muza papieża kina klasy ''B''
W 1967 roku Grier przeprowadziła się do Los Angeles, gdzie zupełnie przypadkowo rozpoczęła swoją karierę, trwająca z przerwami do dziś.
Zadebiutowała małą rólką w sekskomedii „Poza doliną lalek”, do której scenariusz napisał Roger Ebert, obecnie jeden z najbardziej wpływowych amerykańskich krytyków filmowych.
Kiedy przyszła aktorka pracowała jako recepcjonistka w legendarnej wytwórni American International Pictures, została odkryta przez reżysera Jacka Hilla, który obsadził ją w filmach papieża niskobudżetowych produkcji, Rogera Cormana – „The Big Doll House” oraz „The Big Bird Cage”, gdzie zagrała bezlitosną strażniczkę obozu dla kobiet.
Ta rola zdefiniowała praktycznie wszystkie jej kolejne kreacje aktorskie. Odtąd Grier wcielała się w twarde, charyzmatyczne i niebezpieczne bohaterki, przełamując tym samym stereotypowe myślenie o kinie akcji, zarezerwowanym dotąd tylko dla mężczyzn.
Zobacz także:
* * ** [
NATASZA URBAŃSKA BOI SIĘ MĘŻA. DLACZEGO? ]( http://film.wp.pl/natasza-urbanska-boi-sie-meza-dlaczego-6025272215172225g )**