Trwa ładowanie...
d2w6rbk

Andy Nicholson

Najnowsze informacje
Oceń jako pierwszy:
d2w6rbk
Zdjęcie

Andy Nicholson jest wielokrotnie nagradzanym scenografem i głównym dyrektorem artystycznym z osiemnastoletnim doświadczeniem głównie w filmach amerykańskich. Obecnie pracuje w Londynie jako scenograf na planie produkcji Grawitacji — realizowanego w 3D filmu grozy, którego akcja rozgrywa się w kosmosie, zrealizowanego przez wytwórnię Warner Brothers według scenariusza i w reżyserii Alfonso Cuarόna. Grawitacja to przełomowy projekt, który wyznacza nowe standardy integracji efektów wizualnych i techniki cyfrowej z tradycyjną scenografią i techniką filmową.

W 1989 roku Andy z wyróżnieniem ukończył Brighton College, zdobywając tytuł magistra architektury. W latach 1990–1993 pracował dla firm architektonicznych w Londynie i Toronto. Andy zdecydował się porzucić architekturę i rozpocząć karierę w departamentach artystycznych przemysłu filmowego. Zgłosił się do prestiżowej brytyjskiej szkoły filmowo–telewizyjnej (ang. British National Film and Television School), gdzie odrzucił ofertę stałej posady ze względu na sukcesy, jakie odnosił jako dyrektor artystyczny reklam i filmów promocyjnych. W 1994 roku scenograf Eugenio Zanetti zaproponował Andy’emu pierwszą posadę na planie filmu pełnometrażowego. Nicholson został członkiem wyróżnionego Oscarem zespołu scenografów pracujących nad filmem Czas przemian. Przez pięć lat Andy wspinał się po kolejnych szczeblach kariery w dziale artystycznym. W 1999 roku zaczął współpracę jako dyrektor artystyczny ze scenografem Rickiem Heinrichsem na planie filmu Tima Burtona Jeździec bez głowy, później współpracował z nim jeszcze kilka
razy. W 2000 roku film Jeździec bez głowy zdobył Oscara za scenografię. Jako dyrektor artystyczny pracował w wielu krajach (Maroko, Hiszpania, Włochy, Francja, Holandia, Izrael, Malta) i miał zaszczyt współpracować z najlepszymi reżyserami i producentami nad międzynarodowymi projektami tak różnorodnymi, jak na przykład Zawód: Szpieg Tony’ego Scotta, Ultimatum Bourne’a Paula Greengrassa, Troja i Mumia.

W latach 2000–2002 Andy pracował w dziale artystycznym na planie dwóch wyróżnionych nagrodami projektów stacji HBO — jako asystent dyrektora artystycznego miniserialu Kompania braci oraz jako główny dyrektor artystyczny filmu telewizyjnego Na żywo z Bagdadu. W 2004 roku Andy pracował jako dyrektor artystyczny filmu Tima Burtona Charlie i fabryka czekolady we współpracy ze scenografem Alexem McDowellem wyróżnionym tytułem Royal Designer for Industry. Później McDowell jako pierwszy zaproponował Andy’emu pracę na stanowisku głównego dyrektora artystycznego filmu pełnometrażowego na planie ostatniego obrazu Anthony’ego Minghelli Rozstania i powroty. Wkrótce po zakończeniu pracy nad tym projektem scenograf Rick Heinrichs powrócił do pracy w Wielkiej Brytanii i zaproponował Andy’emu objęcie stanowiska głównego dyrektora artystycznego filmu Wilkołak. Następnie Andy ponownie podjął współpracę z reżyserem Timem Burtonem i scenografem Robertem Strombergiem jako członek nagrodzonego Oscarem zespołu scenografów na
planie filmu Alicja w Krainie Czarów.

Pod koniec 2009 roku scenograf Rick Heinrichs ponownie zaprosił Andy’ego do współpracy, tym razem w Los Angeles, w roli głównego dyrektora artystycznego na planie filmu Tima Burtona Frankenweenie realizowanego przez wytwórnię Disney. Po powrocie do Wielkiej Brytanii w 2010 roku Andy pracował z Rickiem nad filmem Captain America: Pierwsze starcie, pierwszej brytyjskiej produkcji Marvel.

Andy od wielu lat jest zwolennikiem projektowania wielowymiarowego zwanego „immersive design” i regularnym uczestnikiem forum 5D: Przyszłość wielowymiarowego projektowania i wydarzeń transmedialnych w 5D (ang. 5D: The Future of Immersive Design and 5D’s transmedia events). Na bieżąco śledzi rozwój technologii i oprogramowania, wciąż doskonaląc zastosowania modelowania w 3D i komputerowego wspomagania projektowania w filmowych działach artystycznych i aktywnie dążąc do połączenia technologii cyfrowej z tradycyjną pracą projektantów, integrując wszelkie dziedziny, które pomagają przenieść słowo pisane na ekran. Andy właśnie zakończył pracę w Londynie nad scenografią do filmu Grawitacja w reżyserii Alfonso Cuarόna.

d2w6rbk
d2w6rbk
d2w6rbk
d2w6rbk