DiCaprio kontra Johnson. Pojedynek gigantów Netfliksa
W tym tygodniu rozstrzygnie się kwestia, który film stanie się największym hitem w historii Netfliksa. "Czerwona nota" czy "Nie patrz w górę"? Kto więc wygra? Dwayne Johnson czy Leonardo DiCaprio? Na razie "Nie patrz w górę" wskoczył na 2. pozycję na liście przebojów wszech czasów.
13.01.2022 08:24
Komediodramat "Nie patrz w górę" z Leonardem DiCaprio, Jennifer Lawrence i Meryl Streep miał premierę 24 grudnia 2021 r. W ciągu 17 dni wyświetlania (czyli do minionej niedzieli) oglądany był przez 321,5 mln godzin. Do zamknięcia 28-dniowego okresu rozliczeniowego, według którego Netflix układa swoją listę filmowych i serialowych przebojów, trzeba będzie jeszcze dodać wynik oglądalności z ostatnich 11 dni.
Na razie na szczycie filmowej listy przebojów wszech czasów Netfliksa znajduje się "Czerwona nota", która w ciągu 28 dni oglądana była przez 364 mln godzin. Czy "Nie patrz w górę" będzie w stanie osiągnąć lepszy wynik? Jest to bardzo możliwe.
Jak już wspomnieliśmy, "Nie patrz w górę" na przestrzeni 17 dni był oglądany przez 321,5 mln godzin. W analogicznym okresie "Czerwona nota" osiągnęła wynik 328,5 mln godzin. Jak widać, różnica jest bardzo niewielka. Na dodatek podczas trzeciego weekendu wyświetlania komediodramat z DiCaprio może się pochwalić wyższą oglądalnością od konkurenta (w stosunku 58,2 do 50,6 mln godzin).
Przypomnijmy, że "Nie patrz w górę" opowiada historię profesora Randalla Mindy'ego (DiCaprio), który wraz ze studentką astronomii Kate Dibiasky (Lawrence) odkrywają, że przez Układ Słoneczny przedziera się ogromna kometa, która znajduje się na kursie kolizyjnym z Ziemią. Bohaterowie starają się nagłośnić sprawię. Zostają zaproszeni do Białego Domu, ale tam nie są w stanie przebić się ze swoim przekazem. Od groźby zagłady Ziemi ważniejsze są polityka, słupki sondażowe i prezydenckie wybory.
TOP 10 WSZECH CZASÓW – FILMY FABULARNE (oglądalność w ciągu pierwszych 28 dni wyświetlania):
1. "Czerwona nota" (2021 r.) – 364 mln godzin.
2. "Nie patrz w górę" (2021 r.) – 321,5 mln godzin (w ciągu 17 dni).
3. "Nie otwieraj oczu" (2018 r.) – 282 mln godzin.
4. "Tyler Rake: Ocalenie" (2020 r.) – 231,3 mln godzin.
5. "Irlandczyk" (2019 r.) – 214,6 mln godzin.