Drugi sezon rozczarował? Wyniki "Wiedźmina" mówią wszystko
Drugi sezon "Wiedźmina" kończy właśnie swój 28-dniowy okres rozliczeniowy. Nadszedł czas podsumowań. Produkcja fantasy wskoczyła do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych filmów na platformie, ale pojawiły się głosy, że szefowie Netfliksa nie do końca są zadowoleni z osiągniętego przez nią wyniku.
"Wiedźmin. Sezon 2" miał premierę 17 grudnia 2021 r. W ciągu 24 dni wyświetlania (czyli do minionej niedzieli) oglądany był przez 462,5 mln godzin. Do zamknięcie okresu rozliczeniowego, według którego Netflix układa swoją listę filmowych i serialowych przebojów, trzeba będzie jeszcze dodać wynik oglądalności z ostatnich 4 dni. Można bezpiecznie założyć, że wyniesie on trochę ponad 10 mln godzin. Rezultat końcowy 28-dniowego okresu "Wiedźmina 2" będzie więc oscylował w granicach 475 mln godzin. Co to oznacza?
Nie ulega wątpliwości, że drugi sezon "Wiedźmina" stał się jednym z najpopularniejszych serialowych produkcji Netfliksa. Opowieść fantasy oparta na książkach Andrzeja Sapkowskiego wskoczyła do pierwszej dziesiątki przebojów wszech czasów (dokładnie na 9. pozycję). Trudno więc twierdzić, że okazał się porażką czy też złą inwestycją. Niemniej, warto przypomnieć, że producenci serialu zakładali, że w drugim sezonie wyeliminują niedoskonałości "pierworodnego dziecka", co pozwoli przynajmniej powtórzyć sukces produkcji z 2019 r. A tak się nie stało.
"Wiedźmin" Netfliksa. Henry Cavill widział wszystkie memy i bardzo go bawią
Pierwszy sezon "Wiedźmina" był oglądany na platformie streamingowej przez 541 mln godzin. (obecnie jest to 6. najlepszy rezultat w historii). Druga część produkcji fantasy osiągnęła więc znacznie słabszy wynik. Spadek zainteresowania serialem wyniósł ponad 12 proc. Tymczasem większość serialowych hitów Netfliksa w czasie drugiego sezonu notowała wzrost popularności.
Warto też dodać, że szefowie Netfliksa zapowiadali, iż największymi serialowymi przebojami 2021 r. będą "Wiedźmin" oraz "Dom z papieru". Te produkcje rzeczywiście stały się hitami (choć i tak pogodził je "Squid Game"), tyle, że piąty sezon hiszpańskiego serialu wręcz zdeklasował "Wiedźmina" – był oglądany przez 830 mln godzin.
Nie można również zapominać, że "Wiedźmin" jest jedną z najdroższych oryginalnych produkcji Netfliksa. Jeden odcinek pierwszej serii kosztował 8-10 mln dol. Budżet całego sezonu wyniósł więc około 80 mln dol. Drugi sezon był trochę droższy i można założyć, że na jego produkcję wydano blisko 100 mln dol.