Jak Renee Zellweger zmieniła oblicze Oscarów?

Jak donosi USA Today, ceremonię rozdania Oscarów obowiązuje teraz kilka nowych reguł.

Jak Renee Zellweger zmieniła oblicze Oscarów?

26.07.2004 12:44

Jedna z nich obejmuje zakaz emitowania reklam studiów filmowych, przerywających konkurs. W dekrecie z czwartku, Amerykańska Akademia Filmowa oficjalnie zakazała studiom odnoszenia się do konkurencji w reklamach skierowanych do głosujących.

Nowe zasady „zabraniają lekceważącego i pogardliwego odnoszenia się do innych filmów lub osób rywalizujących w danej kategorii w reklamach, ogłoszeniach, listach mailingowych, stronach internetowych i innych formach kampanii informacyjnych” – nakazuje Akademia.

Jest to oczywista odpowiedź na reklamę zamieszczoną w firmowej gazetce DreamWorks w zeszłym roku. Promowana była tam nominowana do nagrody za rolę drugoplanową - Shoreh Aghdashloo („Dom z piasku i mgły”) w sposób obraźliwy dla kontrkandydatki Renee Zellweger (“Wzgórze Nadziei”).

Reklama zawierała urywki wypowiedzi krytyków z prasy i telewizji, twierdzących, że Aghdashloo zasługuje na Oscara, ale prawdopodobnie to Zellweger go dostanie. Zostało to określone jako „antyreklama”. DreamWorks przeprosił i złożył Renne Zellweger specjalne gratulacje z okazji jej zwycięstwa.

Kolejna nowa zasada głosi, że głosujący nad przyznaniem nagród mają otrzymywać bezpłatne kopie filmów. Powodem podjęcia takiej decyzji były skargi głosujących, pochodzących spoza Nowego Jorku i Los Angeles, którzy mieli problemy z obejrzeniem wszystkich filmów, co było im niezbędne do głosowania.

Wprowadzenie tej zasady jest konsekwencją ubiegłorocznej dyskusji nad faktem, czy należy wysyłać głosującym bezpłatne egzemplarze filmów na kasetach wideo i DVD.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)