Przebój w polskich kinach. Kosztował 17 mln, zarobił 217 mln dolarów
Horror "Uśmiechnij się" mógł się pochwalić bardzo dobrymi recenzjami, ale swój sukces zawdzięczał głównie pomysłowej kampanii reklamowej. W najbliższy piątek w amerykańskich i polskich kinach będzie miała premierę druga część filmu.
Produkcja z 2022 roku opowiada historię psychiatry Rose Cotter (Sosie Bacon), do której trafia pacjentka z manią prześladowczą. Młoda kobieta mówi o przerażającej istocie podążającej jej śladem. Na oczach Rose dziewczyna, z nienaturalnie szerokim uśmiechem na twarzy, popełnia samobójstwo. Wkrótce psychiatra zrozumie, że jej przeciwnikiem jest tajemnicza siła, która przejmuje kontrolę nad ludźmi i zmusza ich m.in. demonicznego uśmiechu od ucha do ucha.
"Uśmiechnij się" odniósł w kinach spektakularny sukces. Przy budżecie wynoszącym 17 mln dolarów, na całym świecie przyniósł wpływy sięgające 217 mln dolarów. Producenci filmu mogli więc zarobić na czysto około 100 mln dolarów. 28 milionów postanowili przeznaczyć na realizację drugiej części filmu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Uśmiechnij się 2 - finalny zwiastun
Na portalu Rotten Tomatoes "Uśmiechnij się" zebrał 79 proc. pozytywnych ocen od recenzentów i 77 proc. od widzów. Wiele osób uznało go za najlepszy horror 2022 roku. Zdaniem krytyków najmocniejszymi punktami filmu był sugestywna kreacja Sosie Bacon (córki Kevina Bacona), świetna ścieżka dźwiękowa, dobra realizacja i oczywiście intrygujący scenariusz, który "zamienia nieszkodliwą ekspresję w symbol wrogości i śmiertelnego zagrożenia".
Bardzo duży wkład w komercyjny sukces "Uśmiechnij się" miała też jednak pomysłowa kampania reklamowa. Przed premierą filmu zaobserwowano w wielu publicznych miejscach osoby, które oglądały np. mecz baseballa z demonicznym uśmiechem albo z mocno ekspresyjnym wyrazem twarzy przesiadywały godzinami na ławce w nowojorskim metrze. Promocyjna akcja spotkała się z ogromnym odzewem w mediach społecznościowych. Internauci zaczęli publikować swoje zdjęcia z uśmiechem od ucha do ucha. To wszystko nakręcało oczywiście sprzedaż biletów.
Bohaterką drugiej części "Uśmiechnij się" będzie światowa gwiazda muzyki pop, Skye Riley (Naomi Scott), która podczas trasy koncertowej zaczyna doświadczać coraz bardziej przerażających i niewytłumaczalnych wydarzeń. Analitycy rynku kinowego spodziewają się, że sequel podczas premierowego weekendu zarobi w Stanach ponad 20 mln dolarów, czyli więcej niż przed tygodniem "Terrifier 3".
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" opowiadamy o hitowej polskiej komedii "Rozwodnicy" na Netfliksie, zastanawiamy się, czy Demi Moore dostanie Oscara, czy Złotą Malinę za "Substancję" i zdradzamy, co dzieje się na planach filmów i seriali. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: