Trwa 艂adowanie...
05-03-2009 11:21

KRRiT uciszy reklamy algorytmem

KRRiT uciszy reklamy algorytmem
d1ksj6w
d1ksj6w

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji znalaz艂a spos贸b na ha艂a艣liwe reklamy. Jest nim algorytm do mierzenia g艂o艣no艣ci - poda艂 Presserwis.

Do rozporz膮dzenia w sprawie sposobu prowadzenia dzia艂alno艣ci reklamowej i telesprzeda偶y w programach radiowych i telewizyjnych regulator chce doda膰 zapis: "poziom g艂o艣no艣ci emitowanych reklam i telesprzeda偶y nie mo偶e przekracza膰 poziomu g艂o艣no艣ci audycji je poprzedzaj膮cych i nast臋puj膮cych po nich" i nakaza膰 nadawcom mierzenie g艂o艣no艣ci wszystkiego, co nadaj膮. - Najwa偶niejszy jest jednak za艂膮cznik do tego rozporz膮dzenia - podkre艣la przewodnicz膮cy KRRiT Witold Ko艂odziejski.

Za艂膮cznik okre艣la bowiem metody pomiaru. - Dzi艣 sytuacja wygl膮da tak, 偶e cho膰 odbiorcy s艂ysz膮, 偶e reklamy s膮 znacznie g艂o艣niejsze od program贸w, to nadawcy przedstawiaj膮 dowody, 偶e tak nie jest i mamy zwi膮zane r臋ce - m贸wi Witold Ko艂odziejski.

G艂o艣no艣膰 reklam nie przekracza w decybelach poziomu, na jakim nadawane s膮 programy. S膮 g艂o艣niejsze dzi臋ki podniesieniu odpowiednich cz臋stotliwo艣ci d藕wi臋ku. - Kiedy do pomiar贸w zastosuje si臋 zaproponowane przez nas wzory, kt贸re opracowa艂y instytuty zajmuj膮ce si臋 d藕wi臋kiem wielokana艂owym i przestrzennym, prawdziwa g艂o艣no艣膰 reklam wyjdzie na jaw - zapowiada przewodnicz膮cy KRRiT. Krajowa Rada zdaje sobie spraw臋, 偶e nowy przepis utrudni 偶ycie nadawcom, kt贸rzy b臋d膮 musieli zainstalowa膰 odpowiednie oprogramowanie i prowadzi膰 pomiary. Dlatego do 16 marca czeka na ich opinie w sprawie rozporz膮dzenia. - Projektowi przygl膮daj膮 si臋 na razie nasi prawnicy i dzia艂 techniczny. Na pewno wkr贸tce si臋 do niego ustosunkujemy - zapowiada rzecznik Grupy Polsat Tomasz Matwiejczuk. Projekt analizuje te偶 Grupa TVN. - Nie jeste艣my jeszcze gotowi, by dzieli膰 si臋 wnioskami - m贸wi rzecznik TVN SA Karol Smol膮g.

W sprawie zbyt g艂o艣nych reklam w 2006 roku interweniowa艂 w KRRiT rzecznik praw obywatelskich Janusz Kochanowski, zwracaj膮c uwag臋, 偶e "zwi臋kszenie nat臋偶enia d藕wi臋ku podczas emisji reklam telewizyjnych narusza prywatno艣膰 odbiorc贸w". Ale wtedy regulator nie znalaz艂 skutecznego sposobu na uciszenie spot贸w. - Metoda, kt贸r膮 chcemy teraz wprowadzi膰, jest do艣膰 karko艂omna, bo wymagamy skomplikowanych zabieg贸w, 偶eby stwierdzi膰 oczywisto艣膰: 偶e co艣 jest g艂o艣ne - przyznaje przewodnicz膮cy KRRiT. - Ale skoro inaczej si臋 nie da, to trudno, niech licz膮 logarytmy - dodaje.

Regulator planuje, 偶e nowe przepisy wejd膮 w 偶ycie najp贸藕niej w okresie wakacyjnym.

d1ksj6w
Oce艅 jako艣膰 naszego artyku艂u:
Twoja opinia pozwala nam tworzy膰 lepsze tre艣ci.

Komentarze

Trwa 艂adowanie
.
.
.
d1ksj6w

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie tre艣ci dost臋pnych w niniejszym serwisie - bez wzgl臋du na ich charakter i spos贸b wyra偶enia (w szczeg贸lno艣ci lecz nie wy艂膮cznie: s艂owne, s艂owno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz form臋 (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Sp贸艂ka Akcyjna z siedzib膮 w Warszawie, b臋d膮cej w艂a艣cicielem niniejszego serwisu, bez wzgl臋du na spos贸b ich eksploracji i wykorzystan膮 metod臋 (manualn膮 lub zautomatyzowan膮 technik臋, w tym z u偶yciem program贸w uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powy偶sze zastrze偶enie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu u艂atwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunk贸w umownych lub dozwolonego u偶ytku okre艣lonego przez w艂a艣ciwe przepisy prawa.Szczeg贸艂owa tre艣膰 dotycz膮ca niniejszego zastrze偶enia znajduje si臋tutaj