Nikt nie chce Pasji Gibsona
呕aden z wielkich dystrybutor贸w hollywoodzkich nie chce zaj膮膰 si臋 najnowszym filmem Mela Gibsona Pasja (zdj. z oficjalnej strony filmu, kt贸ra dost臋pna jest tak偶e w j臋zyku polskim!), kt贸ry sta艂 si臋 najbardziej kontrowersyjnym tytu艂em ostatnich lat.
Nawet je艣li film zarobi pieni膮dze, z pewno艣ci膮 nie b臋dzie to 'Titanic' i nie zwr贸ci koszt贸w, jakie mo偶emy ponie艣膰 w wyniku r贸偶nego rodzaju afer - m贸wi膮 przedstawiciele jednej z firm. Studia boj膮 si臋 protest贸w ze strony religijnych organizacji: Mimo, i偶 by膰 mo偶e film na to nie zas艂uguje, to b臋dzie u偶yty w politycznej rozgrywce.
M贸wi膮c o swojej niech臋ci do filmu Gibsona, studia powo艂uj膮 si臋 na nienawi艣膰 spo艂eczn膮, jak膮 wzbudzi艂o pojawienie si臋 w kinach w 1988 roku Ostatniego kuszenia Chrystusa Martina Scorsese. Otrzymali艣my miliony list贸w z pogr贸偶kami a 25 tys. os贸b ruszy艂o w marszu protestu na wytw贸rni臋 - wspominaj膮 przedstawiciele Universala, kt贸ry by艂 dystrybutorem obrazu. Kilka os贸b grozi艂o 艣mierci膮 naszym szefom i re偶yserowi i przez kilka lat musieli艣my mie膰 ochron臋. A film zarobi艂 tylko 8,5 mln dolar贸w - dodaj膮.
Wytw贸rniaGibsona , Icon Productions, sama nie szuka dystrybutora, czekaj膮c na to, czy kto艣 zapuka do jej drzwi. Na razie by艂y to tylko ma艂e, bardziej niezale偶ne firmy, kt贸rym bojkot nie tylko by nie zaszkodzi艂, ale wr臋cz pos艂u偶y艂 za darmow膮 reklam臋 i rozg艂os, o jakim na razie tylko mog膮 sobie pomarzy膰.
Niewykluczone, 偶e Gibson sam podejmie si臋 dystrybucji swojego filmu w USA. Robi艂 to w przypadku innych produkcji swojej firmy w Wielkiej Brytanii i Australii, wi臋c do艣wiadczenia na pewno mu nie brakuje. Problem tylko w tym, 偶e prasa, szczeg贸lnie ta skupiona w 偶ydowskich r臋kach, nie robi mu dobrej reklamy, a maj膮c dzi艣 opini臋 szalonego Mela mo偶e mie膰 trudno艣ci w rozmowach z kinami.