Już bije rekordy popularności. A to dopiero początek. Przebój roku
W ostatnich miesiącach wiele mówiło się o tym, że platformy streamingowe przydusiły i znacznie ograniczyły rynek dystrybucji kinowej. Multipleksy nie są obecnie w stanie odbudować widowni sprzed pandemii i grozi im bankructwo. Okazuje się, że pomocną dłoń wyciągnął do nich Netflix, który postanowił wprowadzić na duże ekrany swój grudniowy super hit.
Wiele osób uważa, że "Glass Onion: Film z serii 'Na noże'", czyli prostszymi słowami druga cześć kinowego hitu "Na noże", stanie się nie tylko największym przebojem na platformie streamingowej w tym roku (pośród fabularnych produkcji), ale także w całej historii Netfliksa. Zwiastun filmu, który na początku września pojawił się w internecie, bił rekordy popularności (na YouTubie ponad milion wyświetlań w ciągu zaledwie pięciu godzin).
Zgodnie z zapowiedziami "Glass Onion: Film z serii 'Na noże'" pojawi się na platformie streamingowej 23 grudnia 2022 r. Jednak fani kryminalnych opowieści, Daniela Craiga i jego ekranowej postaci – Benoita Blanca, będą mogli obejrzeć film w kinie. Netflix porozumiał się z wybranymi operatorami i miesiąc przed premierą na platformie pokaże go na dużych ekranach. Na razie na pewno w Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Glass Onion: Film z serii 'Na noże'" (2022) - zwiastun filmu.
Szansa na obejrzenie drugiej części "Na noże" w kinach w naszym kraju jest duża. W Wielkiej Brytanii film będzie bowiem wyświetlany w obiektach należących do Vue International i Cineworld, które w Polsce są właścicielem kin Cinema City. Według informacji zamieszczonej w "Variety", Netflix planuje pokazać "Glass Onion" w 600 kinach na całym świecie.
Wiadomo już, że "Glass Onion: Film z serii 'Na noże'" będzie wyświetlany w kinach tylko przez tydzień, pomiędzy 23 a 29 listopada. Później zniknie z obiegu na trzy tygodnie, aby 23 grudnia objawić się na Netfliksie.
Tim Richards, dyrektor generalny Vue International, w wywiadzie dla "Variety" nie ukrywa, że nad umową z Netflksem pracował bardzo długo, a kinowa premiera "Glass Onion" będzie poważnym testem i wyznacznikiem dla dalszej współpracy: "Jesteśmy naprawdę podekscytowani. Tego typu filmy są tworzone po to, aby ekscytować publiczność. Nie mogę się doczekać, kiedy poczuję energię tłumu na sali kinowej. Ponadto, film pomoże nam zademonstrować usługom subskrypcyjnym, że istnieje ogromny rynek dla ich produkcji na naszych ekranach, który nie zaszkodzi ani nie zepsuje ich wydań streamingowych".
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" kłócimy się o skandaliczną "Blondynkę", znęcamy się nad ostatnim (daj Bóg!) filmem Patryka Vegi i zgrzytami zębami, wspominając makabryczne zbrodnie "Dahmera". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.