Polsat zarobił na śpiewających gwiazdach
Zarówno czwarta edycja "Jak oni śpiewają" jak i "Fabryka gwiazd" zapewniły Telewizji Polsat spore wpływy z reklam.
Czwarta edycja show "Jak oni śpiewają" miała najmniejszą oglądalność spośród wszystkich serii widowiska, ale zapewniła Polsatowi pozycję wicelidera w swoim paśmie emisji za TVN-em. Program przyniósł stacji wpływy reklamowe wynoszące ponad 45 mln zł.
Średnia widownia czwartej edycji muzycznego widowiska Polsatu wyniosła 3,23 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 22,59 proc. w grupie 4+ i 19,70 proc. w 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. To najmniejsza oglądalność spośród wszystkich wyemitowanych dotychczas serii "Jak oni śpiewają" - pierwsza pokazywana wiosną 2007 roku miała bowiem 4,5 mln widzów, druga - 4,1 mln, a trzecia - 3,58 mln. Mimo to planowana jest już piąta edycja show, która pojawi się w ramówce wiosną 2009 roku.
"Fabryka gwiazd" także nie poprawiła wyników Polsatu. Piątkowe gale na żywo śledziło 2,17 mln widzów, z kolei codzienne programy nieco ponad 700 tys. osób. Na emisji reklam wokół formatu stacja zarobiła cennikowo 54,8 mln złotych.
Relacje z akademii "Fabryki gwiazd" stacja pokazywała o 13.00 i 17.30. Te pierwsze miały średnio 333 tys. widzów oraz 8,7 proc. udziału w rynku. Natomiast programy o 17.30 oglądało 703 tys. widzów, co dało Polsatowi zaledwie 6,65 proc. udziału w rynku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych za zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Decyzja o przyszłości formatu jeszcze nie zapadła.