Promocja filmu Zanussiego przed oscarową galą
Z tygodnia na tydzień, jest coraz bliżej oscarowej gali. Jak już wszystkim wiadomo w kategorii filmu nieanglojezycznego znalazł się obraz Krzysztofa Zanussiego "Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową".
Sam Zanussi uważa, że najwiekszą zaletą tego filmu jest to, że jest zupełnie inny od produkcji amerykańskich.
Koszt promocji tego filmu w USA przed galą wyniesie 35 tysięcy dolarów. Jest to kropla w morzu. Kampanie promocyjne tamtejszych produkcji wynoszą dużo więcej ok. 200-300 tysięcy dolarów.
Dla Krzysztofa Wojciechowskiego zajmującego się promocją "Życia" najważniejsze jest to, by film poznały środowiska opiniotwórze. "Życie...", przez tydzień, będzie pokazywane w kinach, w Los Angeles i Nowym Jorku. Specjalne zaproszenia zostaną rozesłane do krytyków i osób z branży filmowej. 500 kaset z kopią filmu trafi do rąk członków Akademii.
Z filmem Zanussiego będą walczyć takie obrazy jak: "Le gout des autres" Agnes Jaoui (Francja), "You're the One" Jose Luisa Garci (Hiszpania), "Not of this World" Giuseppe Piccioniego (Włochy), "No Place to Go" (Niemcy), "A Place Near-by" (Dania). Największe szanse na nagrodę w tej kategorii ma obraz irański "A Time for Drinken Horses" Bahmana Ghodabiego. Ten film pojawił się już na ekranach amerykańskich kin i zyskał bardzo dobre recenzje, a przy okazji zarobił 9 mln dolarów.(pt)