Trwa 艂adowanie...
09-01-2004 14:13

Spada frekwencja w polskich kinach

Spada frekwencja w polskich kinach
d1pjb0k
d1pjb0k

W 2003 roku - mimo Matrix贸w i W艂adcy pier艣cieni - frekwencja w polskich kinach spad艂a.

Wed艂ug pierwszych szacunk贸w sprzedano ok. 22,5 mln bilet贸w, 15 proc. mniej ni偶 w roku ubieg艂ym - pisze dzisiejsza Rzeczpospolita.

Dalej dowiadujemy si臋, 偶e na polskie ekrany wesz艂y 192 nowe tytu艂y, ale masow膮 widowni臋 zyska艂y jedynie hollywoodzkie przeboje.

Amerykanie zn贸w wr贸cili na pozycje lider贸w, a W艂adca pier艣cieni, dwie cz臋艣ci Matriksa, Harry Potter i Gdzie jest Nemo? zgarn臋艂y 1/3 wszystkich widz贸w.

d1pjb0k

Autorka artyku艂u wyra偶a opini臋, 偶e Hollywood 偶ywi si臋 schematami i powt贸rzeniami: nowymi wersjami albo kolejnymi cz臋艣ciami starych przeboj贸w. W filmach hollywoodzkich nie ma zaskocze艅, dobro w finale zwyci臋偶a z艂o, reakcje bohater贸w, podobnie jak ich losy, s膮 przewidywalne. A je艣li jeszcze do tego uda si臋 wykorzysta膰 jak膮艣 legend臋, cho膰by literack膮, jak w przypadku Tolkiena czy Rowling, tym lepiej.

W艣r贸d polskich film贸w kr贸lowa艂a Stara ba艣艅 (900 tysi臋cy widz贸w), jednak ponad 200 tysi臋cy zgromadzi艂y tak偶e: Pogoda na jutro oraz Cia艂o

Wyniki 'Przemian', 'Warszawy', 'Godzin' i 'Cz艂owieka bez przesz艂o艣ci' pokazuj膮, 偶e racj臋 maj膮 ci, kt贸rzy twierdz膮, 偶e tracimy w Polsce najwspanialsz膮 publiczno艣膰 z艂o偶on膮 z ludzi zakochanych w naprawd臋 dobrym kinie. Niestety - coraz wi臋cej ludzi nie sta膰 na kino. A jednocze艣nie artystyczne filmy z trudem przebijaj膮 si臋 do nastawionych na zysk multipleks贸w, za艣 DKFy i kina studyjne poznika艂y.

d1pjb0k
Oce艅 jako艣膰 naszego artyku艂u:
Twoja opinia pozwala nam tworzy膰 lepsze tre艣ci.

Komentarze

Trwa 艂adowanie
.
.
.
d1pjb0k

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie tre艣ci dost臋pnych w niniejszym serwisie - bez wzgl臋du na ich charakter i spos贸b wyra偶enia (w szczeg贸lno艣ci lecz nie wy艂膮cznie: s艂owne, s艂owno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz form臋 (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Sp贸艂ka Akcyjna z siedzib膮 w Warszawie, b臋d膮cej w艂a艣cicielem niniejszego serwisu, bez wzgl臋du na spos贸b ich eksploracji i wykorzystan膮 metod臋 (manualn膮 lub zautomatyzowan膮 technik臋, w tym z u偶yciem program贸w uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powy偶sze zastrze偶enie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu u艂atwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunk贸w umownych lub dozwolonego u偶ytku okre艣lonego przez w艂a艣ciwe przepisy prawa.Szczeg贸艂owa tre艣膰 dotycz膮ca niniejszego zastrze偶enia znajduje si臋tutaj