Trwa ładowanie...
19-03-2003 10:41

Strategia Oscarowa producentów "Pianisty"

Strategia Oscarowa producentów "Pianisty"
d5tvs6w
d5tvs6w

Niecały rok po założeniu, przed firmą Focus Features, producentem "Pianisty" Romana Polańskiego zostało postawione arcytrudne zadanie - sukces w wyścigu po Oscary.

O zaciekłej i dalekiej od zasad fair play kampanii mówi się już głośno - niedawno na ten temat wypowiadał się publicznie Martin Scorsese. Nie od dziś wiadomo, że trzeba umieć zdobywać Oscary - mistrzem w tej dziedzinie jest Miramax ("Chicago")
.

Jaki zatem pomysł na swoją kampanię mają James Schamus i David Linde, szefowie Focusa?

Chcą, by film mówił sam za siebie - _ jedyne co musimy zrobić, to sprawić, aby jak najwięcej osób zobaczyło "Pianistę" - to film zrobi resztę_ - czytamy w Hollywood Reporter.

d5tvs6w

Na nieszczęście dla "Pianisty" - w zeszłym tygodniu można go było zobaczyć w 565 kinach, tymczasem jego głównego rywala - "Chicago" - w 2 600!

Wprawdzie "Pianiście" udało się zebrać najważniejsze nagrody na Starym Kontynencie (Złotą Palmę, BAFTA, Cezary) - to jednak w wyścigu o nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej może nie mieć żadnego znaczenia.

Schamus twierdzi, że w obliczu rangi i treści "Pianisty", pytania o impet kampanii są wysoce nie na miejscu.

Mówi się także, że nagminne przypominanie opinii publicznej o ciążącym na Polańskim wyroku w Stanach Zjednoczonych jest jednym z przykładów na to, na czym polegają praktyki nieuczciwej konkurencji między rywalami o Oscary...

d5tvs6w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d5tvs6w

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj